اهم اخبار

معاون وزیر جهاد کشاورزی خبر داد: تولید سالانه ۵ میلیون تن مرکبات در کشور

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: سالانه ۵ میلیون تن مرکبات در کشور تولید می شود.
به گزارش سرویس اقتصادی آریا،  محمدعلی طهماسبی ضمن اعلام این مطلب اظهار داشت: از این میزان دو میلیون تن پرتقال است، همچنین سالانه ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تن سیب و ۳۰۰ هزار تن کیوی در کشور تولید می شود که می توان مقدار مازاد بر نیاز کشور را صادر کرد.
وی خاطرنشان کرد: برای توسعه صادرات محصولات باغی و کشاورزی باید بخش خصوصی و اتاق بازرگانی و ناوگان حمل و نقل همراهی کنند.
طهماسبی افزود: مجلس در برنامه ششم توسعه قرار است ۵۰۰ هزار هکتار از اراضی شیب دار کشور به کشت گونه های مثمر و دارویی اختصاص یابد و کشت گیاهان مثمر افزایش می یابد.
وی افزود: تسهیلات ارزان قیمت و درازمدت به شهرستان ها ابلاغ می شود که باید باغداران و کشاورزان طرح های خود را تهیه و ارائه کنند تا به بانک های عامل معرفی شوند.
معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه ۷۶۰ رقم انار در ایران شناسایی و جمع آوری شده است، گفت: شهرستان بهشهر از لحاظ اقلیمی بسیار مستعد احداث باغ و پرورش انار است و مسئولان شهرستان بهشهر باید به دنبال جذب سرمایه گذار برای احداث کارخانه صنایع تبدیلی انار باشند.
طهماسبی گفت: احداث گلخانه، استخر، صنایع تبدیلی و هر گونه فعالیت‌های کشاورزی تغییر کاربری محسوب نمی شود و محدودیتی در زمینه پرداخت تسهیلات و واگذاری زمین در این زمینه وجود ندارد.
به گفته معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی در مقابل واردات موز به کشور، صادرات سیب از ایران صورت می گیرد و پارسال ۳۵۳ هزار تن سیب از ایران صادر شد.

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *