اهم اخبار

معاون وزیر جهاد؛ایران خواستار رفع مسائل بانکی و افزایش صادرات به برزیل شد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print
معاون وزیر جهاد کشاورزی ایران در دیدار با قائم مقام وزیر کشاورزی برزیل، خواستار رفع مسائل بانکی، توسعه تجارت، کاهش بوروکراسی اداری و توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی دو کشور شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، علی اکبر مهرفرد در این دیدار ضمن اشاره به روابط دیرینه ایران و برزیل و اراده سیاسی دو کشور برای توسعه ای روابط بر لزوم رفع مسائل بانکی به منظور توسعه و تسهیل تجارت محصولات کشاورزی تاکید کرد.

وی با بیان این که پسته تولیدی ایران از نظر کیفیت در جهان بی نظیر است، تصریح کرد: ۹۵ درصد زعفران جهان در ایران تولید می شود و کشور ایران رتبه دوم تولید خرما و رتبه سوم تولید کشمش در جهان را دارد و لازم است کشور برزیل واردات این محصولات از ایران را افزایش دهد.

معاون توسعه بازرگانی و صنایع وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: ایران برای سرمایه گذاری در حوزه صنعت غذا و بسته بندی محصولات کشاورزی توسط برزیل آمادگی دارد.

مهرفرد در ادامه خواستار کاهش و حذف عوارض و تعرفه ها برای محصولات کشاورزی صادراتی ایران شد و اظهار داشت:طبق گزارش ها، تعرفه واردات کالاهای کشاورزی از ایران نسبت به سایر کشورها از جمله مکزیک و شیلی بیشتر است و ما انتظار داریم در این زمینه تجدید نظر شود.

وی همچنین خواستار کاهش بوروکراسی و تشریفات اداری در زمینه صادرات کالاهای کشاورزی ایران شد.

معاون توسعه بازرگانی و صنایع وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به تامین بخشی از گوشت مورد نیاز کشور از برزیل، عنوان کرد: اقدامات متعدد کشور برزیل برای افزایش نظارت، کنترل و ارتقای سطح بهداشت در واحدهای تولیدکننده گوشت قرمز و کشتارگاه ها به افزایش ضریب اطمینان ما به این کشور کمک می کند.

در این دیدار، قائم مقام وزیر کشاورزی، دامپروری و تامین مواد غذایی برزیل نیز بر لزوم توسعه و بهبود روابط دو کشور تاکید کرد و گفت: در برزیل برای تولید گوشت قرمز سالم، بازرسی های بهداشتی و کنترل قوی در واحدهای تولید گوشت قرمز و کشتارگاه ها توسط وزارت کشاورزی و شرکت های تولیدکننده اعمال می شود.

ائومار نواکی به برگزاری کمیته مشاوره کشاورزی در ۲۱ و ۲۲ نوامبر امسال در برزیل اشاره کرد و اذعان داشت:در این کمیتع ابزارهای لازم برای برای توسعه تجارت در حوزه های بهداشتی، نباتی و حیوانی بررسی و مشخص خواهد شد.

وی در مورد تعرفه و عوارض صادراتی مربوط به کالاهای کشاورزی ایران نیز گفت:این مسائل را می توان در کمیته مشاوره کشاورزی مطرح و بررسی کرد.

قائم مقام وزیر کشاورزی، دامپروری و تامین مواد غذایی برزیل تاکید کرد: کشورش علاقه مند است، مسائل بانکی میان ایران و برزیل برای توسعه و بهبود روابط دو کشور هرچه سریعتر مرتفع شود.

وی در عین حال پیشنهاد داد در حاشیه برگزاری کمیته مشاوره کشاورزی در برزیل، سمینار تجاری و گفتگوی تجار دو کشور برگزار شود.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *