اهم اخبار

معاون وزیر جهادکشاورزی: صادرات شیرخشک باید آزاد شود

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

معاون امور دام وزیر جهادکشاورزی خواستار آزادسازی صادرات شیرخشک شد و گفت: شیرخام به اندازه کافی در کشور وجود دارد و هیچ نیازی به واردات شیرخشک نداریم.

 

«مرتضی رضایی» در حاشیه آیین روز ملی دامپزشکی در جمع خبرنگاران درباره ادعای کارخانجات لبنی درخصوص کاهش ۲۰ تا ۲۵ درصدی تولید شیرخام در کشور افزود: کمبودی در تامین شیرخام کشور نداریم اما با افزایش تعداد خریداران، ورودی شیرخام کارخانجات کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: در گذشته ۲۰ کارخانه اصلی شیرخام را از دامداران خریداری می‌کردند اما اکنون تعداد این کارخانجات اصلی به بیش از ۴۰ مورد افزایش پیدا کرده است.
معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور دام تصریح کرد: اکنون کارخانجات لبنی، شیرخام را به قیمت مصوب از دامداران خریداری می‌کنند.
رضایی با اعلام اینکه بخش اندکی از شیرخام تولیدی کشور جذب واحدهای تولید کننده شیرخشک می شود، تاکید کرد: اکنون یک میلیون تن شیرخام مازاد در کشور موجود است که باید به شیرخشک تبدیل و صادر شود.
وی درباره تصمیم دولت برای واردات شیرخشک گفت: بحث واردات شیرخشک هنوز نهایی نشده است اما با پیگیری های وزیر جهاد کشاورزی قرار است ممنوعیت صادرات این محصول برطرف شود.
به گزارش ایرنا، همایش روز ملی دامپزشکی با حضور محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی و مسئولان این بخش در مرکز همایش های رازی تهران برگزار شد و از نمونه های این بخش با اهدای لوح سپاس قدردانی شد.
شهریور ماه گذشته وزارت صنعت، معدن و تجارت با هدف تنظیم بازار داخلی صادرات برخی کالاهای اساسی از جمله شیرخشک را ممنوع اعلام کرد.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *