اهم اخبار

معاون وزیر جهاد کشاورزی: کشاورزان مشکلی در زمینه تامین تضامین بانکی ندارند

۱ دیدگاه
image_pdfimage_print

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: کشاورزان مشکلی در زمینه تامین تضامین بانکی ندارند.

به گزارش ایسنا، مهندس کشاورز در حاشیه مراسم افتتاح پنجمین نمایشگاه تخصصی صنایع و ماشین‌الات کشاورزی، نهاده‌ها، ابیاری، آبرسانی، دام، طیور، شیلات، آبزیان و دامپزشکی در خرم آباد اظهار کرد: با توجه به مشکلاتی که کشور در حوزه آب دارد اقدامات خوبی در زمینه آبیاری انجام و در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است.

وی با اظهار رضایت از سیستم ماشین‌های کشاورزی با کارنده‌های مستقیم و  خاک‌ورزهای مرکب، گفت: در زراعت گندم کشت مستقیم لوبیا انجام شده که قابل تحسین است و به شرکت‌های بخش خصوصی ارائه دهنده تجهیزات، ادوات و لوازم کشاورزی امیدواریم شدیم.

کشاورز با بیان اینکه تجهیزات ارائه شده در نمایشگاه با نیاز کشاورزان تطابق دارند، گفت: کشاورزان باید بیایند و از نزدیک با این شرکت‌ها در ارتباط باشند تا در نهایت منجر به عقد قرارداد بین آنان شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی از نکات برجسته نمایشگاه به سیستم سم‌پاشی هوشمند اشاره کرد و ادامه داد: این نمایشگاه به خوبی برگزار شد و شرکت‌های خصوصی حضور فعالی در آن داشتند.

وی با اشاره به سختگیری بانک‌ها در مورد تضامین بانکی کشاورزان بیان کرد: در این رابطه هیچ مشکلی برای کشاورزان وجود ندارد و اگر فردی به مشکل برخورد ابتدا با بانک درمیان بگذارد و چنانچه مرتفع نشد مراتب را به سازمان و وزارت اطلاع‌رسانی کند.

کشاورز با بیان اینکه بانک کشاورزی همکاری خوبی با زارعین دارد، خاطرنشان کرد: این بانک در رابطه با پرداخت پول گندم که با تاخیر مواجه شد بدون هیچ کامزدی اعتبار برای خرید بذر، کود، سم و خدمات ماشینی کشت پائیزه درنظر گرفت و عملکرد خوبی داشت.

معاون وزیر جهاد کشاورزی یادآور شد: در همین راستا ظرف یک هفته بیش از یک یا دو میلیارد تومان وام بدون هیچ مشکلی به کشاورزان پرداخت شد.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

نظر برای این مطلب

  1. علیرضا حسنوند says:

    در خصوص تضامین بانکی لطفا شعار ندهید.
    ما برای یک طرح کشاورزی که اتفاقا جزء طرحهای مقابله با بحران کم آبی است در استان لرستان اقدام کرده ایم. جهاد شهرستان همکاری میکند اما در خصوص وثیقه به مشکل برخورده ایم ما هفت نفر تحصیل کرده و کارآفرین هستیم که دو سال است عزم جزم کرده ایم.نامه به دفتر ریاست جمهوری داده ایم فایده ای نداشت چونکه برای تضامین بانکی طرح مسکوت مانده . تو را به روح امام (ره)بگویید از کجا باید پیگیری کنیم. همین امروز از دفتر ریاست جمهوری پیگیری کردیم که نا امیدمان کردند. شماره پیگیری نامه هم داریم. حتی درخواستی که در اردیبهشت ماه مستقیم به دست رئیس جمهوری ( کاروان امید در اوج انتخابات )دادیم بدون کوچکترین دقتی به اداره کل کار و تعاون ارجاع شده بود که نامبردگان جویای کار هستند!! حتی متن نامه ما را نخوانده بودند! متوجه نشده بودند مشکل اصلی ما اشتغال نیست ما مشکل وثیقه بانکی داریم وگرنه پتانسیل ایجاد ۱۵۰ نفر شغل داریم به قولی بما ماهی ندهید فقط اجازه ماهیگیری دهید خودمان بلدیم فقط از کجا وثیقه میلیاردی بیاوریم؟!
    استان لرستان محروم است جوانان تحصیل کرده ما به سمت پایتخت هجوم آورده اند و کارگری میکنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *