اهم اخبار

معاون وزیر جهاد کشاورزی: ۲۷۶۳ هکتار گلخانه در کشور احداث شد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: از ابتدای امسال تا پایان بهمن ماه گذشته، ۲ هزار و ۷۶۳ هکتار گلخانه در سطح کشور احداث شده است.

 

محمدعلی طهماسبی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به وضعیت کشور از لحاظ احداث گلخانه اشاره کرد و اظهار داشت: طبق برنامه ۱۰ ساله توسعه گلخانه های کشور، وسعت این اماکن تا پایان سال ۱۴۰۴ باید به ۴۸ هزار و ۳۵۵ هکتار برسد.
وی اضافه کرد: اوایل آغاز برنامه مذکور احداث و توسعه گلخانه با شیب ملایمی پیش رفت تا هم آموزش های لازم در این رابطه به مردم ارائه شود و هم صنعت گلخانه به خوبی در جامعه جا بیفتد و رشد کند.
معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی افزود: علاوه بر آموزش های کوتاه مدت، از طریق وزارت علوم تحقیقات و فناوری هم رشته ای در مقطع کارشناسی برای تولید محصولات گلخانه ای ایجاد شد.
وی با اشاره به اینکه زیربنا و بستر کار احداث گلخانه در کشور فراهم است، یادآور شد: ایجاد گلخانه جزو طرح های اقتصاد مقاومتی است و پیشرفت کار در این رابطه باید از طریق سامانه نیپا درج و اعلام شود.
طهماسبی تاکید کرد: براساس برنامه زمانبندی شده در هر سال، تا پایان امسال می بایست ۲ هزار و ۷۶۳ هکتار در کشور ایجاد شود که تا پایان بهمن ماه ۱۰۰ درصد این برنامه تحقق پیدا کرد.
معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه تسهیلات ارزان قیمت به احداث گلخانه ها اختصاص داده می شود، گفت: صدور مجوز احداث گلخانه های کوچک مقیاس هم از طریق وزیر جهاد به ادارات کل جهاد کشاورزی استان ها ابلاغ شده است.
وی افزود: احداث گلخانه در مقیاس ۱۰۰ و ۱۵۰ متر مربع حتی در حریم شهرها و روستاها بر اساس دستور وزیر جهاد کشاورزی بخشنامه شده و قابل اجرا است.
طهماسبی یادآور شد: ایجاد گلخانه و سایبان در باغات در راستای استفاده از منابع راکد، افزایش تولید و توان ملی، ایجاد اشتغال پایدار و صرفه جویی در مصرف آب انجام می شود.

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *