اهم اخبار

معاون وزیر کشاورزی خبر داد:تصویب قیمت گوشت مرغ در آینده نزدیک/ مرغ گران نشده است

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

در حالی که قیمت گوشت مرغ رو به افزایش است و برخی اتحادیه های بخش خصوصی قیمت آن را تا کیلویی ۱۱ هزار تومان هم اعلام کرده‌اند، معاون وزیر جهاد کشاورزی ضمن تکذیب این نرخ اعلام کرد که قیمت گوشت مرغ هم اکنون بالا نیست و به زودی نرخ مصوب آن از سوی ستاد تنظیم بازار ابلاغ می شود.

به گزارش ایسنا، قیمت گوشت مرغ در هفته‌های اخیر روند صعودی به خود گرفته و بر اساس اخرین آمارهای رسمی بانک مرکزی نیز افزایش قیمت این محصول پروتئینی هم‌چنان ادامه دارد چراکه متوسط قیمت خرده‌فروشی هر کیلوگرم گوشت مرغ در هفته منتهی به ۱۱ آبان‌ماه امسال، ۹۶۷۵ تومان بوده است که نسبت به هفته قبل از این بررسی ۳.۳ درصد، نسبت به هفته مشابه ماه قبل ۱.۹ درصد و نسبت به هفته مشابه سال قبل ۳۷.۱ درصد افزایش قیمت داشته است.
البته روز گذشته مهدی یوسف‌خانی – رییس اتحادیه پرنده و ماهی – در این باره اعلام کرد که قیمت گوشت مرغ به بیش از کیلویی ۱۱ هزار تومان هم رسیده است اما مرتضی رضایی – معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور دام – ضمن رد وجود چنین قیمت‌هایی در بازار، به ایسنا گفت: قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ به طور متوسط در کشور حدود ۹۷۰۰ تومان و کمتر از کیلویی ۱۰ هزار تومان است و چنین قیمت‌هایی که اعلام می‌شود، صحت ندارد.
وی با بیان این‌که قیمت‌های کنونی با توجه به افزایش هزینه‌های تولید مرغداران غیرمنطقی و گران نیست، افزود: به زودی نرخ مصوب هر کیلوگرم گوشت مرغ از سوی ستاد تنظیم بازار نهایی و ابلاغ می‌شود که بیش‌تر از قیمت‌های رسمی و محاسبه شده کنونی در بازار نخواهد بود.
رضایی تاکید کرد که هم‌اکنون بیش از ۱۰۵ میلیون قطعه جوجه ریزی در کشور انجام شده که بیشتر از ماه های گذشته است و هیچ کمبودی در تولید و عرضه گوشت مرغ وجود ندارد.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *