اهم اخبار

نماینده دشتی و تنگستان در مجلس:مرزها و گره صادرات گوجه فرنگی استان بوشهر باز شود

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

نماینده شهرستان‌های دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به افت شدید قیمت گوجه‌فرنگی در روزهای اخیر، گفت: مرزها و گره صادرات گوجه فرنگی استان بوشهر باز شود.

مرزها و گره صادرات گوجه فرنگی استان بوشهر باز شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  سید کمال الدین شهریاری با اشاره به مشکلات کشاورزان گوجه‌کار استان بوشهر اظهار داشت: به همین منظور نشستی را با وزرای جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت به منظور تسهیل در صادرات محصول گوجه فرنگی خارج از فصل استان بوشهر داشتیم.

نماینده مردم دشتی و تنگستان گفت: علیرغم اینکه سطح زیر کشت گوجه فرنگی در شهرستان دشتی نسبت به سال قبل کاهش داشته و در اوایل زمان برداشت قیمت عرضه این محصول در مزارع کشاورزی قیمتی نسبتا به صرفهبرای کشاورزان بوده است ولی در ایام اخیر مجددا با افت قیمت مواجه شده‌ایم به‌طوری‌که قیمت ایام اخیر از هزینه کشت و برداشت نیز پایین‌تر بوده و مشکلی همانند مشکل سال قبل مجددا بروز کرده است.

ارسال به کارخانجات تبدیلی

وی خاطرنشان کرد: بازاریابی و عرضه زنده این محصول در کشور، ارسال آن به کارخانجات تبدیلی و همچنین صادرات آن به کشورهای سردسیر و همسایه سه راه حل عاجل و اصولی برای حل این معضل همیشگی است.

شهریاری افزود: در این راستا و همانند سال قبل، جلسات متعددی با دستگاه های اجرایی و وزرای جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت کشور داشته و تاکید کرده‌ایم این راه‌حل‌ها هرچه سریع‌تر توسط دو وزارت خانه مذکور مورد پیگیری قرار گرفته تا این معضل چاره‌اندیشی و شیوه حل آن یکبار برای همیشه اجرایی و نهادینه شود.

وی ادامه داد: بازارهای کشورهای همسایه نظیر عراق، افغانستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس و همچنین کشورهای سردسیری نظیر روسیه و آسیای میانه، بازارهای هدف بسیار مستعدی برای عرضه محصول گوجه فرنگی خارج از فصل استان بوشهر است.

باز شدن مرز خسروی

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس تصریح کرد: دو وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی باید با همکاری و همفکری تمام شرایط لازم برای این صادرات را مهیا کرده و طوری نهادینه کنند تا در سال‌های آتی نیز دیگر شاهد ماندن این محصول بر روی دست کشاورزان نباشیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: با دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت مقرر شد با هماهنگی مراجع امنیتی و نظامی، مرزهای کشور عراق بخصوص مرز خسروی قصر شیرین در اسرع وقت برای صادرات گوجه فرنگی بازگشایی شده و همچنین وزارت جهاد کشاورزی برای تسهیل شرایط صادرات به سایر کشورهای هدف پیگیری‌های لازم را انجام دهد.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *