اهم اخبار

نماینده فائو در ایران: گام های زیست محیطی ایران در مسیر صحیح قرار دارد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

تهران- ایرنا- نماینده سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) در ایران گفت: گام های وزارت جهاد کشاورزی ایران برای فائق آمدن بر چالش های زیست محیطی در مسیر درست قرار دارد و با هدف توسعه پایدار هماهنگ است.

«سرج ناکوزی» در گفت و گو با ایرنا، از جمله چالش های بخش کشاورزی و شیلات ایران را چالش های محیط زیستی، تغییر آب و هوا و محدودیت شدید منابع آبی دانست و افزود: دولت ایران نشان داده است که مصمم به مبارزه با این مشکلات برای دستیابی به توسعه پایدار در درازمدت است.
وی امضای یادداشت تفاهم همکاری چند شرکت خصوصی نروژی و ایرانی در زمینه توسعه طرح های آبزی پروری در استان های هرمزگان، بوشهر، مازندران و… را که شنبه (دهم مهر) در آیین افتتاح نمایشگاه بین المللی شیلات، آبزی پروری و صنایع وابسته در تهران صورت گرفت، بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: از این پس ایران با بهره گیری از فناوری های پیشرفته و دانش روز در بخش شیلات و کشاورزی می کوشد بدون آسیب زدن به محیط زیست و منابع طبیعی این بخش را توسعه دهد و این یک نقطه مهم آغازین است.
به گزارش ایرنا، وزیر جهاد کشاورزی امروز در آیین گشایش نمایشگاه بین المللی شیلات، آبزی پروری و صنایع وابسته گفت: در رویکرد جدید صنعت شیلات، جایگاه آبزی پروری نسبت به صید و صیادی در آب های آزاد پیشی گرفته است و تلاش داریم برای توسعه این بخش همکاری های بین المللی، دانش و فناوری های روز را در کل زنجیره شیلات تقویت کنیم.
«محمود حجتی» افزود: برای دستیابی به اهداف توسعه ای صادرات محصولات شیلاتی بویژه آبزی پروری ۱۳ قرارداد شیلاتی بین بخش های خصوصی ایران و نروژ به امضا رسید.
نمایشگاه بین المللی شیلات، آبزی پروری و صنایع وابسته از دهم تا دوازدهم مهرماه برای بازدید علاقه مندان در برج میلاد تهران برپاست.

در این نمایشگاه بین المللی ۸۰ شرکت داخلی و ۱۵ شرکت خارجی از کشورهایی مانند هلند، فرانسه، چین، آمریکا، کره جنوبی، نروژ و ایتالیا حضور دارند.

اواسط شهریورماه گذشته، دبیر ستاد احیای دریاچه ارومیه و نماینده فائو در ایران اسناد مربوط به احیای دریاچه ارومیه را امضا کردند.
«عیسی کلانتری» دبیر ستاد احیای دریاچه ارومیه درباره مفاد این اسناد گفت: مبلغ کمک فائو در این اسناد سه میلیون و ۸۰۰ هزار دلار و مدت اجرای این پروژه چهار سال است.
اقتصام**۱۰۶۳**۱۹۶۱** خبرنگار: رفعت کرمی مهر** انتشاردهنده: مریم مسعود

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *