اهم اخبار

نوغانداری آذربایجان غربی نوپاست

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال ۳۰۰ کیلو ابریشم در استان تولید شود.

سید فضل الله قریشی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به اینکه در شرایط عادی از هر جعبه تخم نوغان ۳۰ کیلو ابریشم تولید می‌شود، افزود: با توزیع ۱۰ جعبه تخم نوغان در استان پیش‌بینی می‌شود امسال ۳۰۰ کیلو ابریشم تولید شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در استان توتستان برگی وجود ندارد، تصریح کرد: در سال جاری با کاشت ۴۰۰۰ اصله نهال توت اصلاح شده در خوی توتستان اختصاصی نوغانداری ایجاد شده است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه تولید ابریشم در استان به دلیل نوپا بودن زیاد قابل توجه نیست، اظهارکرد: از آنجایی که این صنعت درشرف شکل گیری بوده و مقدار جعبه توزیعی زیر۲۰ جعبه است بنابراین درنظر داریم درصورت افزایش جعبه در سال‌های آتی بیمه نوغان داری انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه نیاز کشور به نخ ابریشم بیشتر از نخ تولیدی کشور است، بنابراین احیای صنعت نوغانداری در آذربایجان غربی می تواند گام بلندی در جهت اهداف نظام و تحقق سیاست اقتصاد مقاومتی باشد.

قریشی در خصوص برنامه های سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در خصوص ترویج صنعت نوغانداری گفت: دوره آموزش پرورش کرم ابریشم در نقده، خوی و میاندواب با اعتبار ۴ میلیون تومان صرفا جهت آموزش و خرید وسایل برگزار شده و در سال جاری نیز دوره های آموزشی برای کارشناسان پهنه جهت ارتقای دانش فنی و علمی و برگزاری دوره آموزشی برای کشاورزان جهت ترغیب به پرورش کرم ابریشم برگزار خواهد شد.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *