اهم اخبار

واکنش مدیرکل دامپزشکی سمنان به ادعای وجود بقایای آنتی بیوتیک در مرغ و گوشت کشور

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان با انتقاد از اظهارات منتسب به مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت مبنی بر وجود بقایای آنتی بیوتیک در مرغ و گوشت کشور از آن به‌عنوان نظری غیرکارشناسانه و غیرمستند یاد کرد و گفت: تمامی مرغ‌های مورد تأیید دامپزشکی فاقد باقی‌مانده مواد دارویی هستند.

به گزارش ایسنا، دکتر محمد سعیدی در پی انتشار خبری به نقل از مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت مبنی بر آغشته بودن مرغ و گوشت کشور به آنتی بیوتیک در روزهای اخیر اظهار کرد: اگر همه اطلاعات این مقام مسئول در سطح خبر فوق باشد باید به این وزارتخانه تبریک گفت!

همه ما باید دقت کنیم عمداً یا سهواً از دامن زدن به شایعات بی‌اساس و گاه هدفمند و یا نگاه‌های بدبینانه در کشور که اطمینان و آرامش مردم و سرمایه ملی و اقتصاد جامعه را هدف قرار می‌دهد و هزینه سنگینی بر کشور تحمیل می‌کند اجتناب کنیم.

این دامپزشک در ادامه با تشریح روند نظارت دامپزشکی بر تولیدات دامی از جمله گوشت مرغ اظهار کرد: آنچه که مسلم و مستند است در استان سمنان با تولید ۵۰ هزار تن گوشت مرغ و سرانه تولید حدود ۷۵ کیلوگرم که یکی از استان‌های مهم تولید گوشت مرغ در کشور است و تولید مازاد بر نیاز استان غالباً روانه بازار استان تهران می‌شود نظارت بر تولید گوشت سالم از مزرعه تا سفره توسط دامپزشکی انجام می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان ادامه داد: آنچه مرغ و گوشت سفید که برای عرضه در بازار مصرف مورد تأیید قرار می‌گیرد بدون باقی‌مانده دارویی و آنتی‌بیوتیکی است و این ادعا در اسناد و نمونه‌برداری‌های مدون ماهیانه مرغداری‌های آماده بارگیری جهت کشتار و نتایج آزمایشگاهی قابل اثبات است،

دکتر سعیدی احتمال وجود مخاطره در هر صنعتی در دنیا از جمله ایران را غیر قابل انکار دانست و تصریح کرد: با این وجود تعمیم جزء به کل منطقی و حقوقی نیست.

وی با بیان اینکه با این رویه نادرست قضاوت می‌توان به همه حوزه‌ها و از جمله به خود وزارت بهداشت اانتقاد کرد که البته منطقی نیست افزود: باید تمام اعلام نظرها در جایگاه حقوقی، مستند و قابل اثبات باشد و سعی شود از اعلام نظر فنی در حوزه کاری دستگاه‌های نظارتی دیگر مخصوصاً بدون ادله و مستندات خودداری شود .

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان تصریح کرد: تنها اظهارنظر کارشناسانه و رفتار مبتنی برعقل و خرد و علم و حقوق است که برای کشور و مردم مفید است وگرنه اظهارات غیرکارشناسانه و تاکید برآنها در رسانه‌ها سودی به حال مردم ندارد.

سمیه براتی

نویسنده

سمیه براتی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *