اهم اخبار

وزیر جهادکشاورزی؛ افزایش صادرات کشاورزی در گروی تقویت فرآوری و بسته بندی است

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print
 
وزیر جهادکشاورزی با اشاره به اهمیت سرمایه گذاری در حوزه بسته بندی و فرآوری محصولات کشاورزی، گفت: برای افزایش صادرات محصولات کشاورزی، راهی جز تقویت بسته بندی و فرآوری نداریم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود حجتی در مراسم آغاز به کار شبکه «ایران کالا» در صداوسیما افزود: کشور ما علیرغم همه محدودیت ها در منابع آبی با همت تولیدکنندگان توانسته است بخش عمده ای از نیاز کشور را تامین کند و اکنون بیش از ۷۰ میلیارد دلار تولید محصولات غذایی ماست.

محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی

وی ادامه داد: ما علیرغم بی آبی ها و افزایش راندمان آبیاری در مزرعه توانسته ایم روز به روز وابستگی خود را به محصولات غذایی کاهش دهیم. نرخ تراز غذایی در سال ۹۲ منفی ۸ میلیارد دلار بود که در سال ۹۵ به منفی ۳.۱ میلیارد دلار رسید.

حجتی تصریح کرد: همین طور که تولید پیشی می گیرد و اقتصادی می شود یکی از مسائلی که ما با آن دست و پنجه نرم می کنیم بحث تولید از مزرعه تا سفره است که در ارتباط با محصولات خام و یا فرآوری شده باید به صورت بسته بندی و برندهای مختلف درآید و در بازار عرضه شود.

وی افزود: با توجه به فسادپذیری محصولات راهی نداریم که آنها را فراوری کنیم و اینجاست که بحث صنایع تکمیلی و بسته بندی مطرح می شود. شاید بخش اعظمی از تولید کشور در اشتغال و صنایع ارزش افزوده همین صنایع بسته بندی و تکمیلی باشد که اینها باید محصولات را به گونه ای به بازار مصرف برسانند که در سفره قابل عرضه باشد.

وزیر جهاد کشاورزی  اظهار کرد: امیدواریم با کمک رسانه ملی و سایر دستگاه ها بتوانیم به اهداف مان که درون زایی و تولید هر چه بیشتر با توجه به ظرفیت هایمان است، برسیم.

فاطمه کاشانی

نویسنده

فاطمه کاشانی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *