اهم اخبار

وزیر جهاد کشاورزی:برندسازی محصولات در دستورکاروزارت جهاد کشاورزی قرار گرفت

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد: طرح برند سازی و افزایش کیفیت انواع محصولات کشاورزی در دستورکار وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته است.

 به گزارش ایرنا، محمود حجتی در جریان سفر به شهر کوهپایه در شرق شهرستان اصفهان در جمع خبرنگاران افزود:
براساس این طرح: محصولاتی مانند مرغ، سبزی، صیفی و حبوبات باید به سمت برندسازی برود تا با کیفیت بهتری تولید و به مصرف کنندگان عرضه شود.
حجتی با اشاره به اینکه برند سازی برنج بطور مشخص در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد، افزود: این کارها هزینه بر است اما در نهایت به نفع مصرف کننده خواهد بود.
وزیر جهاد و کشاورزی از سیاستگذاری این وزارتخانه مبنی بر تولید زنجیری و پیوسته مواد پروتئینی از جمله گوشت مرغ خبرداد و افزود: ایجاد زنجیره های تولید بویژه در محصولات پروتئینی باعث ارائه خدمات مناسب در بخش کشتارگاه های مدرن، سردخانه، بسته بندی، بازاریابی و توزیع می شود و به حذف واسطه ها و کاهش قیمت تمام شده منجر می شود.
وی با بیان اینکه تسهیلات بانکی برای توسعه زنجیره های تولید محصولات کشاورزی در نظر گرفته شده است، گفت: ارائه تسهیلات برای توسعه واحدهای مرغداری گوشتی در سیاست های وزارت جهاد کشاورزی نیست زیرا ظرفیت تولید آن بیشتر از تقاضا است.
وزیر جهاد کشاورزی همچنین با اشاره به محدودیت منابع آبی در شرق اصفهان گفت: برای رفع مشکلات و تامین آب مورد نیاز کشاوزان این منطقه به میزان یک متر مکعب بر ثانیه اقداماتی صورت گرفته و به وزارت نیرو نیز ابلاغ شده است.
وی اضافه کرد: قرار است این آب برای کشت فشرده و ایجاد ده ها مجتمع گلخانه ای در مساحت یکهزار کیلومتر مربع در شرق اصفهان استفاده شود.
وی با بیان اینکه به شرق اصفهان از جهت تامین منابع آب اجحاف شده است، خاطرنشان کرد: ظرفیت سازی برای توسعه بازار و اشتغال در شرق اصفهان، حداقل کاری است که می توان برای مردم این خطه کرد.
وی درباره برنج کاری نیز گفت: غیر از ۲ استان شمال کشور نباید در استان های دیگر، آبی برای کشت برنج اختصاص یابد و ما از کشاورزان خواسته ایم تا به این موضوع توجه کنند.
حجتی با بیان اینکه در اصفهان نیز آبی برای کشت برنج وجودندارد ، گفت: اگر در جایی نیز منابع آبی در اختیار آنها قرار می گیرد باید متوقف شده و برای محصولات گلخانه ای یا دارای ارزش غذایی بالاتر استفاده شود.
وزیر جهاد کشاورزی روز پنجشنبه برای افتتاح چند طرح کشاورزی به شرق اصفهان از جمله شهر کوپایه ونائین سفر کرده است وی همچنین قراراست عصر امروز برای افتتاح چند طرح کشاورزی وارد اردستان شود.
کوهپایه شهری است در ۶۵ کیلومتری شرق شهر اصفهان که از طرف شمال با شهرستان اردستان از طرف جنوب با شهر هرند، از طرف شرق با شهرستان نائین و از طرف غرب با شهرستان اصفهان در ارتباط است.
امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *