اهم اخبار

وزیر کشاورزی؛ نرخ خرید تضمینی گندم افزایش می‌یابد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print
وزیر جهاد کشاورزی گفت: نرخ خرید گندم امسال افزایش می‌یابد اما میزان افزایش باید در شورای اقتصاد تعیین شود.
به گزارش اگروفودنیوز، محمود حجتی در جمع خبرنگاران در مورد تامین نهاده‌های کشاورزی گفت: نهاده‌های مورد نیاز با تلاش‌هایی که کردیم تامین شده است، البته در رساندن کود به دلیل بحث کامیون‌داران با مشکلاتی مواجه شده‌ایم.
وی در مورد قیمت‌های خرید تضمینی نیز گفت: در مردادماه پیشنهادات خود را تقدیم دبیرخانه شورای اقتصاد کردیم و به صورت مرتب پیگیری می‌کنیم، متاسفانه هنوز این پیشنهاد با وجود تاکید معاون اول رییس جمهور در دستور کار قرار نگرفته که امیدواریم این کار سریع‌تر انجام شود و به جمع‌بندی در شورای اقتصاد برسیم.

وزیر جهاد کشاورزی در مورد روش خرید تضمینی گفت: بر اساس قانون برنامه پنجم در مورد جو٬ ذرت و … باید از طریق بورس عمل می‌شد که ما با آن موافق بودیم و با مصوبه دولت عمل کردیم که در مورد نوع و روش آن نیز تعیین تکلیف می شود.

حجتی در مورد افزایش کالاهای اساسی با وجود اختصاص ارز دولتی نیز گفت: افزایش قیمت به دلیل افزایش نرخ ارز  و افزایش قیمت در بازارهای جهانی است، افزایش قیمت کالاهایی مانند برنج خارج از روال نیست و در ستاد تنظیم بازار نیز بررسی شده و مطابق قیمت سازمان حمایت است.

وی در مورد ذخایر کالاهای اساسی نیز گفت همانطور که رئیس جمهور فرمودند هیچ نگرانی در مورد تامین کالاهای اساسی نداریم و در برخی کالاها مانند گندم و شکر تولید داخل به صورت کامل جوابگوی نیاز است و برخی اقلام که وارد می‌شوند که به جز روغن بقیه شامل نهاده‌ها می‌شود به اندازه کافی ذخیره شده و میزان کافی ارز پیش‌بینی شده است.

وزیر جهاد کشاورزی در مورد نرخ خرید تضمینی گندم نیز گفت: نرخ مطمئناً افزایش پیدا می‌کند اما باید منتظر تصویب شورای اقتصاد بود تا بتوان میزان افزایش را اعلام کرد.

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *