اهم اخبار

پنج کشور مقصد صادرات فرآورده های خام دامی گلستان است

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیر کل دامپزشکی گلستان اعلام کرد که پنج کشور آسیایی مقصد صادرات هفت هزار و ۵۵۷ تن انواع فرآوردهای خام دامی از این استان در بهار امسال بودند.

 محمودرضا وفایی روز در گزارشی از وضعیت نظارت بر صادرات فرآورده های خام دامی استان در سال جاری به ایرنا اظهار کرد: در اجرای سیاست های اقتصادی دولت و به منظور آسان سازی روند صادرات غیرنفتی در این مدت اقدام به صدور گواهی بهداشتی برای انواع فرآورده های خام دامی شامل تخم مرغ، خوراک دام، طیور و میگو شد.
وی؛ صادرات ۲۰۰ هزار قطعه پولت تخمگذار (غذای مرغ)، ۲۵ هزار قطعه جوجه یکروزه مرغ تخمگذار، یک میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه جوجه یکروزه گوشتی،۱۵۰ هزار تخم مرغ نطفه دار گوشتی و ۱۴ هزار تخم نطفه دار بوقلمون را از جمله اقلام صادرات در حوزه طیور از استان برشمرد.
دکتر وفایی اضافه کرد: کشورهای مقصد این صادرات؛ ترکمنستان، افغانستان ، ویتنام، هنگ کنگ و امارات متحده عربی بودند.
در استان گلستان سه مرکز قرنطینه مستقر در پلیس راه نوکنده (غرب)، تنگراه ( شرق) و گمرگ اینچه برون (شمال استان و مرز خشکی با ترکمنستان) فعال است و مجوزهای لازم را برای حمل دام و طیور زنده و فرآورده های خام دامی به خارج از استان صادر می کند.
طبق گزارش جهادکشاورزی گلستان، این استان ۹۷۰ واحد فعال پرورش طیور با ظرفیت جوجه ریزی درهر دوره بین هشت تا ۸٫۵ میلیون قطعه و سه میلیون و ۸۰۰ هزار واحد دامی با تولید سالانه ۵۳۲ هزار تن فرآورده های خام دارد و در برخی تولیدات از جمله شیر، گوشت قرمز، گوشت مرغ، تخم مرغ و عسل رتبه های برتر را در میان استان های کشور به خود اختصاص داده است و از قطب های پرورش طیور و دام در کشور به شمار می رود.
استان شمالی گلستان یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت دارد و از شمال با کشور ترکمنستان، ازغرب با مازندران، از شرق با خراسان شمالی و از جنوب با استان سمنان همسایه است.
امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *