اهم اخبار

چین برای نخستین بار از آمریکا برنج وارد می‌کند

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

گمرک چین اعلام کرد: برای نخستین بار برنج آمریکایی وارد بازار چین خواهد شد.

 

به گزارش اگروفودنیوز؛ به نقل از راشاتودی، گمرک چین اعلام کرد برای نخستین بار واردات برنج آمریکایی به چین آزاد شد.

چین بزرگ‌ترین بازار برنج محسوب می‌شود و باز شدن بازار چین به روی برنج آمریکایی در راستای مذاکرات تجاری دو کشور برای حل اختلافات دوجانبه است.

گمرک چین اعلام کرده است که مجوز واردات برنج از آمریکا به این کشور صادر شده است و این برنج تمام استانداردهای لازم برای ورود به بازار چین را دارد. البته میزان برنجی که قرار است از آمریکا به چین وارد شود هنوز مشخص نیست و چینی‌ها همچنان برای تأمین برنج خود به کشورهای آسیایی به خصوص ویتنام و تایلند رجوع می‌کنند. حدود یک دهه است که مذاکرات در این زمینه بین دو کشور در جریان است.

به گفته فدراسیون برنج آمریکا در ماه آوریل، ۳۰ شرکت آمریکایی پرسش‌نامه مربوط به سازمان امنیت غذایی چین را تکمیل کرده و منتظر بازرسی چینی‌ها از برنج آمریکایی هستند.

باب کامینگز، دبیر فدراسیون برنج آمریکا، گفت:‌ ما معتقدیم که باز شدن مسیر ورود برنج آمریکایی به چین باید بخشی از مذاکرات تجاری بین چین و آمریکا باشد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌.

لغو موانع ورود برنج از آمریکا به چین به عنوان حسن نیت مقامات چینی پس از دیدار سران دو کشور در حاشیه اجلاس G20 و در راستای حل اختلافات تجاری محسوب می‌شود.

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *