اهم اخبار

ژاپن تعرفه واردات گوشت آمریکایی را افزایش می‌دهد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

ژاپن بزودی تعرفه‌های خود بر واردات گوشت منجمد از آمریکا و برخی کشورهای دیگر را افزایش می‌دهد تا از تولیدات داخلی خود در برابر واردات حمایت کند.

طبق گفته رسانه‌های محلی، احتمالا ژاپن بسته به داده‌های واردات که قرار است امروز منتشر شود، تعرفه‌های خود بر واردات گوشت منجمد از آمریکا و برخی کشورهای دیگر را افزایش دهد تا از تولیدات داخلی در مقابل واردات حمایت کند.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز، منابع محلی بدون ذکر منبع اشاره کردند که در صورتی‌که داده‌های واردات موجب تحریک به شروع مکانیزم حمایت از دامپروران داخلی در مقابل واردات شود، تعرفه‌های اعمال شده به گوشت منجمد از ۳۸.۵ درصد کنونی به ۵۰ درصد، در بازه ۱ آگوست تا آخر مارچ سال بعد، جهش خواهد کرد.

پس از ۱۴ سال کنار گذاشتن مکانیزم افزایش تعرفه، این راهکار دوباره فعال خواهد شد چراکه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا سعی دارد صادرات آمریکا به ژاپن را افزایش دهد.

یکی از مقامات وزارت کشاورزی، جنگل‌داری و ماهی‌گیری ژاپن گفت که درصورتی‌که مقدار واردات گوشت گوساله از همه کشورها و از کشورهایی که توافق شراکت اقتصادی با ژاپن ندارند، بیش از ۱۷ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته باشد، افزایش تعرفه به صورت اتوماتیک اجرا خواهد شد.

اگر داده‌های تجارت وزارت مالی ژاپن که در ۹:۳۰ صبح جمعه منتشر می‌شود نشان دهنده رشد واردات گوشت گوساله به حدی باشد که برای فعال کردن افزایش تعرفه کافی باشد، وزیر مالی ژاپن یک بیانیه رسمی در این مورد ایراد خواهد کرد که احتمالا در روز دوشنبه این‌کار صورت می‌گیرد.

مقام اداره وزارت کشاورزی گفت: ما هیچ عدد و رقمی را از قبل نمی‌دانیم و فقط وقتی مطلع خواهیم شد که این داده‌ها منتشر شوند.

دولت‌هایی مثل استرالیا، مکزیک و شیلی که توافق شراکت تچاری با ژاپن دارند، از هرگونه افزایش تعرفه‌ای معاف خواهند بود.

روزنامه یومیوری دیلی گزارش داد که امسال واردات گوشت گوسالخ منجمد از آمریکا به علت این‌که تامین کننده اصلی دیگر آن، استرالیا، به سبب خشکسالی نتوانست مقدار کافی این کالا را تامین کند، افزایش یافته بود.

با این همه امار واردات گوشت گوساله باید نسبت به ماه جون جهش بزرگی داشته باشد تا بتواند مکانیزم افزایش تعرفه را فعال کند.

در آوریل تا می، دو ماه اول سال مالی حاضر، واردات گوشت گوساله منجمد از همه کشورها ۷.۶ درصد افزایش یافت و به ۶۲۴۳۶ تن رسید که واردات آمریکا با ۱۴.۸ درصد افزایش نسبت به سال گذشته به ۲۰۵۳۰ تن رسیده بود.

داده‌های وزارت کشاورزی نشان می‌دهد که واردات گوشت گوساله منجمد ژاپن در سالی که در ۳۱ مارچ ۲۰۱۷ به پایان می‌رسد، با ۲.۲ درصد افزایش به ۲۸۶ هزار تن رسید که ۹۴۳۰۰ تن آن از ایالات متحده آمریکا وارد شده بود.

فاطمه کاشانی

نویسنده

فاطمه کاشانی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *