اهم اخبار

کاهش ۳۰ درصدی قیمت جوجه یکروزه/امکان عرضه جوجه در بورس کالا فراهم نیست

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

دبیرانجمن جوجه یکروزه گفت: به طور متوسط نرخ هر قطعه جوجه یکروزه ۵۰۰ تا ۸۰۰ تومان بوده که این رقم۳۰ درصد قیمت تمام شده است.

غلامعلی فارغی دبیر انجمن جوجه یکروزه در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،با انتقاد از روند نزولی قیمت جوجه در بازار اظهار کرد: به طور متوسط نرخ هر قطعه جوجه یکروزه  ۵۰۰ تا ۸۰۰ تومان است که این رقم۳۰ درصد قیمت تمام شده است.

به گفته وی با توجه به کاهش شدید نرخ مرغ زنده و نوسان قیمت نهاده‌های دامی همچون کنجاله سویا و ذرت، صنعت مرغداری با بحران جدی روبه‌روست.

فارغی با اشاره به ضرورت تغییر رویکرد سیاستگذار نسبت به وضع موجود بیان کرد: ستاد تنظیم بازار و شرکت پشتیبانی امور دام نصف قیمت واقعی مرغ، اقدام به عرضه محصول در بازار می‌کنند و از طرفی تولیدکنندگان با ضرر و زیان جدی روبه‌رو هستند که سیاستگذاران باید این دو تناقض را با یکدیگر حل کنند.

دبیر انجمن جوجه یکروزه ادامه داد: در شرایط کنونی، تولیدکنندگان جوجه یکروزه زودتر از موعد گله‌ها را به بازار عرضه می‌کنند و اگر برنامه‌ریزی تولید اصلاح نشود، مطمئنا گله‌های مولد از چرخه تولید حذف خواهند شد.

وی در بخش پایانی سخنان خود در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه آیا در شرایط کنونی امکان عرضه جوجه برای تعادل قیمت در بورس کالاوجود دارد، تصریح کرد: با توجه به آنکه شرایط عادی نیست، امکان عرضه جوجه یکروزه در بورس کالا وجود ندارد و تنها مسئولان باید برنامه‌ریزی مدونی برای وضعیت کنونی بازار داشته باشند.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *