اهم اخبار

گروه زعفران سحرخیز نشان طلایی (مدالیون)را برای پنجمین سال متوالی از آن خود کرد.

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

زعفران سحرخیز برگزیده ۵ دوره متوالی برند برتر استان خراسان شد.

 

به گزارش اگروفودنیوز ، در  پنجمین همایش برندینگ مهندس پیمان سحرخیز نشان طلایی را بابت گروه زعفران سحرخیز از استاندار خراسان رضوی دریافت کرد 

استاندار خراسان رضوی در آئین اختتامیه این همایش گفت: ضرورت تولیدات ما توجه به بحث برندسازی در منطقه و بین‌الملل است، موضوع توجه به مزیتهای داخلی در کنار توجه به ضرورتهای بازار در اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبری قرار گرفت و شاید خط نشانی برای حرکت به سمت برند بود، برندهایی که معرف کالاهای خوب و باکیفیت و با قیمت مناسب در داخل و خارج باشند.

وی افزود: تلاشهای زیادی در این حوزه در بخش دولتی و خصوصی در استان انجام شده اما کافی نبوده و هنوز باید در این راستا صنعتگران، تولیدکنندگان، دانشگاهیان و صادرکنندگان ما با توجه به نیازهای بازار و ظرفیتهای داخلی کار بیشتری انجام دهند و در این رابطه نگاه به بازار داخلی بسیار مهم است.

رشیدیان اظهار کرد: نمی‌توان به بازار داخلی توجه نکرد و تنها به بازار خارجی چشم دوخت؛ باید در اینباره فرهنگسازی کنیم که فرهنگ مصرف کالاهای داخلی به عنوان فرهنگی عمومی برای مردم نهادینه شود. مردم از کالاهای ساخت داخل حمایت کنند و این با موضوع برندینگ شاید ارتباط مستقیم نداشته باشد اما وقتی در یک کشور درخواست ایجاد ظرفیتی برای کالاهای تولیدی‌مان را داریم به همان نسبت باید برای آنها ظرفیت‌سازی کنیم.

وی تاکید کرد: باید با ارتقاء کیفیت کالاها و رقابت‌پذیر کردن آنها مشتریان را برای آنها در خارج از کشور پیدا کنیم و امیدوارم با ظرفیتی که داریم به جایی برسیم که به برنامه‌ریزی دولت در راستای صادرات به ۸۰ کشور دست یابیم.

استاندار خراسان رضوی یادآور شد: تاکنون در موضوعات مختلف تولیدات غذایی و صنعتی عملکرد خوبی در استان داشتیم اما برندسازی چیزی است ک صادرات ما و حضور ما در بازارهای بین‌المللی و حفظ مشتریان و جذب مشتریان جدید را تضمین می‌کند و امیدوارم با همت بخش خصوصی و نگاهی که به جهانی شدن دارند، سال آینده از کسانی که برندهایشان در سطح بین‌المللی جوایز و افتخاراتی کسب کرده‌‎ان،. تقدیر کنیم.

دبیر انجمن مدیران صنایع خراسان رضوی در مراسم افتتاحیه پنجمین همایش برندینگ گفت: نشان تجاری و برند با هم تفاوت دارند و نشان دست با ۵ انگشت که در طراحی پوسترها و بنرهای همایش وجود دارد، به معنای ۵ اثر و نتیجه از ۵ همایش برندینگ است.

امیرمهدی مرادی افزود: بر اساس ارزیابی‌های سال گذشته، مهمترین نقاط ضعف واحدها، عدم برنامه‌ریزی مدون و دقیق برای کسب و کار، عدم برنامه‌ریزی استراتژیک برای راهبری اهداف، نبود نمایندگی فروش و بازاریابی و ضعف در مدیریت منابع انسانی است.

وی با بیان اینکه بسیاری از واحدها به اخذ گواهینامه‌های کیفیت و ثبت نشان تجاری اهمیت می‌دهند که می‌تواند از اثرات مثبت این همایش باشد، اظهار کرد: امسال تنها ۱۰ درصد واحدها به ارائه مستندات خود برای ارزیابی برندینگ، نپرداختند و این در حالیست که سال گذشته این رقم ۳۰ درصد بود و عملکرد امسال واحدها، نشان از تلاش آنها برای مستندسازی داشته و قابل تقدیر است ولی از طرفی برخی واحدها نیز افت داشته‌اند که نشان‌دهنده عدم توجه ‌مدیریت به مسئله تداوم برندینگ است.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *