اهم اخبار

گفتگو با مهندس امیر دمیرچی مدیرعامل گروه مهندسی صنعتی دمیرچی

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

پایگاه خبری صنعت غذا .و کشاورزی گفتگویی کوتاه و صمیمانه با مهندس امیر دمیرچی،مدیرعامل گروه صنعتی دمیرچی انجام داده که توجه خوانندگان گرامی را به آن جلب می کنیم .
– لطفاً خودتان را معرفی کنبد و بفرمایید از چه سالی وارد صنعت غذا شدید؟
اینجانب امیر دمیرچی از سال ۱۳۷۶ در صنعت غذا فعالیت می نمایم و پس از فارغ التحصیل شدن برادرم آقای مهدی دمیرچی این فعالیت به طور مشترک آغاز گردید.
– کمی در مورد گروه مهندسی صنعتی دمیرچی توضیح دهید:
گروه مهندسی صنعتی دمیرچی در بدو شروع فعالیت با نام کارگاه صنعتی دمیرچی فعالیت خود را در یک کارگاه ۳۰۰ متری و جذب ۵ نفر نیروی کار آغاز نمود و پس از انجام فعالیتهای صنعتی در صنایع لبنی و نوشیدنی و با بررسی احساس نیاز این صنعت توان تولید را افزایش داده و طبعاً در سایت بزرگتر فعالیت آغاز گردید.
در سال ۱۳۸۷ شرکت تولیدی صنعت دمیرچی تاسیس و در حوزه های مختلف صنایع غذایی و شیمیائی فعالیت آغاز گردید .
در سال ۱۳۹۲ شرکت صنعتی دمیرچی تصمیم به احداث کارخانه جدید در شهرک صنعتی شمس آباد گرفت و با خرید زمینی به متراژ ۲۱۰۰۰ متر مربع و طراحی آن بر اساس نیاز خود اقدام به احداث زیر بنائی به متراژ ۱۳۹۴ متر مربع گرفته است که در سال ۱۳۹۴ آماده بهره برداری قرار گرفته است .
در حال حاضر شرکت صنعتی دمیرچی با تجهیز ماشین آلات روز و جذب ۱۱۰ نفر نیروی با تجربه و کار آزموده در حوزه های صنایع غذایی ، شیمیایی و داروئی فعالیت می نماید.


– آیا با شرکتهای اروپائی فعالیت می نمائید؟
بله. گروه مهندسی صنعتی دمیرچی با تاسیس شرکت جدید به نام اکسیر طعم آریا فعالیت خود را در حوزه نمایندگی شرکتهای اروپائی گسترده تر کرده و در حال حاضر نمایندگی شرکتهای بزرگی بنامBallestra Desmet بلژیک که بزرگترین شرکت اروپائی در حوزه طراحی و ساخت ماشین آلات روغن کشی و تصفیه روغن دنیا می باشد و شرکت watersystems ایتالیا که در حوزه طراحی و ساخت خطوط آشامیدنی (ماشین آلات تصفیه آب – تزریق گاز و….) و شرکت Leoni در زمینه کانال های استنلس استیل و در حوزه واردات مواد اولیه کارخانجات صنایع غذایی فعالیت می نماید.

– میزان اعتماد تولید کنندگان به سازندگان ماشین آلات داخلی به چه میزان است ؟
خوشبختانه در سالهای اخیر این اعتماد و تعامل بین تولید کنندگان و سازندگان داخلی بسیار زیاد شده است و ارتباط خوب و پررنگی شکل گرفته است و شرکت دمیرچی خوشبختانه در حال حاضر بزرگترین پروژه های صنایع غذایی را که در کشور در حال شکل گرفتن و یا توسعه می باشند ایفای نقش می نماید و این اعتماد را جلب نموده است که به جای واردات و یا استرس در تامین تجهیزات از همکاران با خیالی آسوده با این شرکت همکاری می نمایند.

 


– آیا امکان رقابت ماشین آلات ساخت ایران با نمونه های مشابه خارجی در ایران و خارج وجود دارد؟
در حوزه فعالیت این شرکت با قاطعیت می توان عرض کرد که بله. زیرا این شرکت با بهره گیری از ماشین آلات جدید خود و نیروی شخصی امکان رقابت را برای خو ایجاد کرده است.
به عرض می رسانیم که شرکت دمیرچی با ایجاد واحد فنی مهندسی و واحد تحقیق و توسعه که با بکار گیری از نیروهای جوان و خلاق با تحصیلات دکترا ، کارشناسی و ارشد هر روزه در بهبود کیفیت و نو آوری فعالیت می نماید.

 


– آیا گروه مهندسی صنعتی دمیرچی به سایر کشورها نیز صادرات داشته است؟
شرکت صنعتی دمیرچی از سال ۱۳۸۸ صادرات خود را به کشور های حوزه خلیج فارس آغاز نموده و در حال حاضر حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد ظرفیت تولیدی این شرکت به کشور های عراق ، ترکمنستان ،افغانستان ، پاکستان ، عمان ، ارمنستان و قزاقزستان را دارد.
به دلیل قرارداد فراوان با کشور عراق و خدمات پس از فروش بهتر اقدام به تاسیس شرکت کمپانیای دمیرچی در کشور عراق در شهر سلیمانیه گردیده است.

 

– چند درصد دستگاه هایی که در کشور ساخته می شود دارای نشان استاندارد ملی است؟
در خصوص استاندارد ملی متاسفانه در صنف ما برای ماشین آلات صنایع غذایی تدوین نشده است .
– آیا تشکلی که کلیه سازندگان و وارد کنندگان ماشین آلات صنایع غذایی در آن عضو باشند که از حقوق آنها دفاع کند وجود دارد؟
متاسفانه تشکلی که کلیه سازندگان در آن عضو باشند وجود ندارد و تنها یک تشکل وجود دارد آن هم به طور اختصاصی برای گروه خاصی جهت پیشبرد منافع شخصی می باشد .

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *