اهم اخبار

ایران، افغانستان، پاکستان و تاجیکستان در نشست بیماری های دامی فائو شرکت کردند

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

نشست چهارجانبه جمهوری اسلامی ایران، افغانستان، پاکستان و تاجیکستان با هماهنگی دفترهای نمایندگی سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) در تهران و کابل برای مقابله با بیماری‌های دامی فرامرزی و تقویت اقدام های هماهنگ در این زمینه برگزار شد.

به گزارش ایرنا از دفتر نمایندگی سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) در جمهوری اسلامی ایران، معاون نماینده منطقه‌ای فائو در خاورمیانه و شمال آفریقا امروز (سه شنبه) در نخستین روز این نشست یادآوری کرد: مناقشات طولانی، بسیاری از کشورهای منطقه را تحت تاثیر قرار داده است و باعث ناامنی غذایی شدید میلیون‌ها نفر شده، به گونه‌ای که تلاش‌های منطقه‌ای و جهانی برای ریشه‌کنی سوءتغذیه و گرسنگی را با مانع جدی روبرو کرده است.
«نبیل گنجی» که به عنوان نماینده موقت فائو در جمهوری اسلامی ایران حضور دارد، تاکید کرد بحران‌های طبیعی و انسانی در مناطق جنگ‌زده سازوکارهای کنترل بهداشت دام در کشورهای میزبان را مختل می‌سازد.
«تومیو شیچیری» نماینده فائو در افغانستان، نیز گفت: یکی از ابعاد منحصر به فرد این مراسم مشارکت گروه های تخصصی و فنی برای تشخیص و شناسایی بیماری‌های دامی، امراض مسری، پیشگیری از بیماری‌ها، تمهیدات درمانی و کنترل فرامرزی جابجایی دام‌ و محصولات دامی است.
این به گزارش ایرنا، سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) از سازمان‌های بین‌المللی است که در سال ۱۹۴۵ توسط ۴۴ کشور عضو سازمان ملل متحد تاسیس شد.
این سازمان برای گسترش و نوسازی کشاورزی، جنگلداری، شیلات و تامین غذای مناسب برای همگان به کشورهای در حال توسعه کمک می‌کند.
هدف این سازمان، ارتقای سطح زندگی، بهبود تغذیه مردم جهان، توزیع مناسب مواد غذایی در مناطق مختلف جهان و ایجاد امنیت غذایی است.
فائو در سطح جهانی و منطقه‌ای تلاش می‌کند با همکاری سازمان بهداشت جهانی دام (او.آی.یی) و سازمان جهانی بهداشت (دبلیو.اچ.او) پیشگیری از بیماری‌های دامی و امراض مشترک بین انسان و دام را گسترش دهد.

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *