اهم اخبار

آزادسازی قیمت آرد و نان تنها نسخه شفابخش نانوایان/افزایش ۲۰ درصدی قیمت نان صحت ندارد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رئیس اتحادیه نانوایان حجیم و نیمه حجیم صنعتی، آزادسازی قیمت آرد و نان را تنها نسخه شفا بخش پیش روی نانوایان اعلام کرد.

 

به گزارش پایگاه خبری اگروفودنیوز؛ محمد جواد کرمی رئیس اتحادیه نان های حجیم و نیمه حجیم صنعتی با تکذیب افزایش ۲۰ درصدی قیمت نان اظهار کرد: اگرچه تاکنون هیچ یک از مسئولان دولتی صحبتی از افزایش ۲۰ درصدی قیمت نان نداشتند، اما این رقم به سبب ثبات قیمت نان و افزایش هزینه های تولید جوابگوی هزینه نانوایان نخواهد بود.

وی افزود: هم اکنون افزایش ۱۰ درصدی قیمت نان در بسیاری از استان ها اعمال شده است و تنها به سبب آنکه اتحادیه نانوایان تهران این نرخ را قبول ندارند، اعمال نشده است.

کرمی از افزایش غیر قانونی قیمت نان در برخی نانوایی ها خبر داد و گفت: با توجه به افزایش تورم، هزینه های کارگری، نیروی انسانی، سربار و… ادامه مسیر با شرایط فعلی برای بسیاری از نانوایان میسر نیست که به همین خاطر بسیاری از آن ها اقدام به افزایش غیر قانونی نان کردند.

این مقام مسئول آزادسازی قیمت آرد و نان را تنها نسخه شفابخش نانوایان دانست و افزود: با توجه به آنکه آزاد سازی قیمت آرد و نان منجر به ایجاد رقابت میان نانوایان می شود، از این رو بنده با صراحت اعلام می کنم که با آزاد سازی قیمت ها قرار نیست که افزایش غیر منتظره ای در نرخ نان رخ دهد.

وی ادامه داد: با آزادسازی قیمت نان در سال۸۹ شرایط به گونه ای شد که با افزایش کیفیت نان، دورریز و ضایعات به شدت کاهش یافت.

کرمی در پایان با اشاره به اینکه امکان پرداخت یارانه از جیب نانوا به مردم وجود ندارد، تصریح کرد: دولت با پرداخت هزینه های آب، برق،گاز واحدهای نانوایی یا افزایش یارانه نان به مردم  و همچنین آزادسازی قیمت نان باید مشکل نانوایان را حل کند چرا که نانوایان نمی توانند بهایثبات قیمت نان را از جیب خود به مردم پرداخت کنند.

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *