اهم اخبار

آشنایی با بزرگان و کارآفرینان صنایع غذایی ایران / احمد صادقیان

۲ دیدگاه
image_pdfimage_print
[heading]احمد صادقیان در گفتگو با اگروفودنیوز : سعادت داشتم که در خانواده کار آفرین ، در استان یزد سال ۱۳۳۲ متولد شوم . [/heading]


کارهای صنعتی ، کشاورزی و تجاری پدرم در کنار تحصیلات ابتدایی و متوسطه ، برای من به دانشگاه کارآفرینی بدل شد . دانشگاهی که ای کاش بتوانبم تمام جوانان کشورمان را نه از آن فارغ التحصیل ، که در آن شاغل به تحصیل نماییم ، تحصیلات عالی خود را در رشته مدیریت بازرگانی سال ۱۳۵۵ به اتمام رساندم و پس از پایان خدمت مقدس سربازی ، سال ۱۳۵۹ به عنوان مشاور استاندار استان یزد ، مشغول به کار شدم .
در اندک زمانی ( سال ۱۳۶۰) علائق کار صنعتی ، مرا به گسترش حرفه خانوادگی هدایت نمود ، لذا به دستور مرحوم پدرم و به اتفاق خانواده ، کارخانه فرش ستاره کویر یزد را تاسیس نمودیم .
این اولین واحد تولیدی بود که به صورت خانوادگی ، بنای آن را گذاردیم و سرآغاز دورانی گردید که تا به امروز ، منجر به تاسیس دهها واحد صنعتی دیگر شد.
گروه ستاره کویر با پنج کارخانه مدرن: «فرش ستاره کویر یزد» ، «فرش خاطره کویر یزد» ، «نساجی یزد» ، « رنگرزی یزد » و « الیاف یزد» ، امروز به یکی از بزرگترین گروههای صنعتی در صنایع نساجی کشور تبدیل شده و محصولات آن در پنج قاره جهان ، نقش خاطره می زند …
سال ۱۳۷۲ در کنار صنعت نساجی وارد صنایع غذایی شده و مجهزترین کارخانه تولید ماکارونی خاورمیانه را بنیاد نهادیم و با افتتاح شرکت تک ماکارون نه تنها کشورمان از واردات ماکارونی بی نیاز شد ، بلکه امکان صادرات آن را یافت . این شرکت نیز هم اینک به گروه صنعتی تبدیل شده و علاوه بر ماکارونی ، دارای کارخانجات «آردداران» ، « صبحانه پیکوتک » و خطوط تولید دیگری است.
در سال ۱۳۸۵ با تاسیس با کارخانه دراژه وارد عرصه شیرینی و شکلات شده و در سا ل ۱۳۸۹ با تاسیس شرکت « توسعه صنعت لاوان » به صنعت پتروشیمی هم وارد شدم .
علاوه بر این واحدهای بزرگ ، دهها واحد متوسط تولیدی و گردشگری را در عرصه های گوناگون بنا نموده ایم.
به دلیل اعتقاد به کار صنفی و نهادهای مدنی ، در تشکلهای صنفی تمامی صنایعی که وارد آنها شده ایم ، حضوری فعال داشته و در دهه های ۶۰ و ۷۰ نیز ، دو دوره به عضویت هیئت رئیسه اتاق بازرگانی یزد انتخاب شدم.
اینک امیدوارم چهار دهه تلاش و تجربه در مسیر اعتلای کشورمان برای آینده بهتر بخش تولید ، مفید باشد.

 

 

 

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

2 نظر برای این مطلب

  1. اتوبار says:

    مطلب بسیار خوبی بود.ممنون

  2. باربری تهران says:

    خیلی ممنون عالی بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *