اهم اخبار

آغاز خرید حمایتی زعفران از کشاورزان

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

 معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: خرید حمایتی زعفران با هدف حمایت از کشاورزان و جلوگیری از زیان آنهان در این استان آغاز شد.

مشهد- نجفقلی صالحی افزود: خرید حمایتی امسال برای نخستین بار با هدف جلوگیری از ضرر زعفرانکاران، کاهش و حذف سطح دلالی و واسطه ها و جلوگیری از افت قیمت زعفران به دستور وزیر جهاد کشاورزی در سطح کشور انجام می شود.
وی به دو روش خرید زعفران از سوی سازمان تعاون روستایی اشاره و بیان کرد: خرید به شرط(امانی) و یا خرید قطعی روشیهای است که بنا به تمایل کشاورزان به هر یک از آنها اعمال می شوند. خرید حمایتی زعفران تا ۳۰ آذر ماه آتی ادامه دارد و در قالب آن سه محصول شامل ‘نگین، پوشال درجه یک و پوشال درجه دو’ خریداری می شوند.
معاون سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: نرخ خرید هر کیلوگرم نگین زعفران بسته به کیفیت آن از ۵۳ میلیون تا ۵۷ میلیون ریال، پوشال درجه یک از ۴۳ میلیون تا ۴۵ میلیون ریال و پوشال درجه دو از ۴۷ میلیون تا ۵۰ میلیون ریال تعیین شده است.
۸۴ هزار هکتار مزرعه در خراسان رضوی امسال زیر کشت زعفران رفت. پارسال ۱۸۷ تن زعفران خراسان رضوی به ارزش ۲۶۴ میلیون دلار صادر شد که نسبت به سال پیشتر ۶۰ درصد از نظر وزن و ۶۵ درصد از نظر ارزش افزایش داشت.

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *