اهم اخبار

آغاز کار سامانه رصدِ زنجیره تأمین کالاهای اساسی برای نخستین بار در کشور

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

سامانه رصدِ زنجیره تأمین کالاهای اساسی در کشور به صورت آزمایشی در هرمزگان آغاز به کار کرد.

 

 

به گزارش ایسنا، معاون بازرگانی داخلی وزیر صنعت، معدن و تجارت در همایش آموزشی معرفی این سامانه در بندرعباس گفت: این سامانه برای اولین بار در هرمزگان با رصد کالای شکر از امروز فعال می‌شود و به تدریج دیگر کالاهای اساسی مانند برنج، روغن، نهاده‌های دامی، مرغ، گوشت، لاستیک خودرو را در بر می‌گیرد.

عباس قبادی با بیان اینکه در یک ماه آینده این سامانه در دیگر استان‌های کشور راه اندازی می‌شود، تصریح کرد: در این سامانه مقدار کالاها هنگام ثبت سفارش، تخصیص ارز، واردات، انبارداری، شبکه توزیع خرده فروش‌ها تا زمان مصرف کننده نهایی رصد می‌شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: مردم و اصناف نیز با مراجعه به سامانه از همه اطلاعات قیمت و واردات کالا مطلع می‌شوند و می‌توانند از این طریق بر نحوه توزیع نظارت کنند.

قبادی اضافه کرد: هرمزگان از استان‌های موفق در تنظیم بازار است و به همین دلیل و به خاطر بهره مندی از شبکه جامع حمل و نقل دریایی، هوایی و زمینی و ریلی برای اجرای آزمایشی این طرح انتخاب شده است.

همچنین رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت هرمزگان گفت: سامانه رصد زنجیره تأمین کالاهای اساسی از زیرمجموعه‌های سامانه جامع تجارت است که به ۴ سامانه دیگر نظارتی متصل است.

خلیلی قاسمی افزود: اصناف و عمده فروشان از فردا می‌توانند اطلاعات خرید و فروش کالاهای اساسی را در این سامانه ثبت کنند، و پیش از آن باید درخواست خود را در سامانه جامع تجارت ثبت کرده باشند.

وی با بیان اینکه با استقرار این سامانه، نظارت از نوع فیزیکی به نرم افزای تغییر پیدا می‌کند و شبکه صنفی در معرض اتهام کمتری قرار می‌گیرد، اظهار کرد: در شش ماه گذشته بیش از ۷ هزار تن شکر در بازار توزیع شده است و تأمین کالاهای اساسی ادامه دارد.

سرویس خبری: صنعت غذا

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *