اهم اخبار

آمار تولید گوشت قرمز در کشور چقدر است ؟

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

اگروفودنیوز- مرکزآمار ایران در آخرین اطلاعات آماری خود در سه ماهه اول بهار میزان تولید گوشت قرمز را  ۶۸ هزار تن اعلام کرده است که طبق این آمار با کاهش ۲۹ درصدی همراه بوده است این بدان معناست که در سه ماهه اول سال ۱۳۹۷ میزان تولید گوشت قرمز یکصد هزار تن بوده است . در حالی که آمار ارائه شده تولید گوشت قرمز توسط وزارت جهادکشاورزی در سال ۱۳۹۷ ، بالغ بر ۸۰۰ هزار تن بوده است . که با این حساب در سه ماهه نخست  ۹۷ به صورت میانگین ۲۰۰ هزار تن گوشت قرمز در کشور تولید شده است .

این کسری یکصدهزار تنی، غیرقابل اغماض است ، چرا که با وجود کمبود این حجم ، موجب پایین آمدن عرضه این محصول در سراسر کشور و در نتیجه افزایش قیمت و کاهش چشمگیر سرانه مصرف گوشت قرمز در کشور شده است .

آمار تولید گوشت قرمز در سال ۹۷ بر اساس آمار وزارت جهاد کشاورزی را اینجا بخوانید

از دیدگاه دیگر در برنامه ششم  میزان سرانه مصرف گوشت قرمز در کشور برای هر نفر ۱۲ کیلوگرم در نظر گرفته شده است یعنی برای جمعیت هشتاد میلیونی ایران میزان مصرف سالانه باید چیزی حدود ۹۶۰ هزار تن باشد بدین معنی که هر سه ماه ۲۴۰ هزارتن گوشت قرمز در کشور نیاز است .

آمار مصرف سرانه انواع گوشت در کشور بر اساس داده های وزارت جهاد کشاورزی را اینجا بخوانید

 

اگر با توجه به اطلاعات مرکز آمار میزان تولید سه ماهه کشور در سال ۹۸ ، ۶۸ هزار تن در نظر گرفته شود، میزان واردات گوشت قرمز نتوانسته کاستی تولید را جبران کند .

 

سرویس خبری : صنعت غذا

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *