اهم اخبار

اجرای سند ایمنی غذا در حال پیگیری است

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیرکل فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو درباره وضعیت فعلی سند ایمنی غذا گفت: اکنون در مراحل اداری ساختار و تشکیلات غذا این سند به سر می‌بریم و پیگیری‌های آن در بخش‌های مختلف دولت در حال انجام است.

 

 

وحید مفید روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اجرای این سند، وضعیت نظارت بر مواد غذایی از مزرعه تا سفره را تشدید و قانومند می‌کند.
وی اضافه کرد: با این سند، نظارت بر کل حلقه‌های تولید در زنجیره غذا از مزرعه تا سفره تحت کنترل بخش‌های مختلف درمی‌آید و به نوعی هماهنگی بخش‌های نظارتی در حلقه‌های زنجیره غذایی در این سند دیده شده تا در نهایت بتوانیم ساختارهای موجود را در زمینه ایمنی غذا را تقویت کنیم.
وی ادامه داد: میزان سموم مصرفی، انواع کودهای مصرف شده و چگونگی حمل مواد غذایی و توزیع آن، نوع آب و آبیاری زمین‌ها در سند ایمنی غذا تعریف شده است چراکه این عوامل در کیفیت محصول غذایی تاثیرگذار هستند.


مدیرکل فرآورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو اظهار داشت: دیده شدن تشکیلات غذا در سند ایمنی غذا به معنای تفکیک بخش غذا از این سازمان نیست بلکه الان سیاست‌گذاری‌ها در حوزه غذا در بخش‌های مختلف پراکنده است و این سند بر فرماندهی متمرکز در بخش غذا تاکید دارد تا براساس آن، الزاماتی برای دستگاه‌های اجرایی باشد تا در این حوزه هماهنگ عمل کنند.
مفید افزود: تمام تلاش‌ها به کار گرفته شده تا سند ایمنی غذا در اولین فرصت نهایی شود اما ابتدا باید مراحل قانونی و اداری خود را طی کند.
وی از ذکر تاریخی برای نهایی شدن سند ایمنی غذا خودداری کرد و گفت: جلسات پیگیری این سند در مکان های مختلف از جمله کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود و امیدواریم این جلسات هرچه زودتر به جمع‌بندی برسد.

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *