اهم اخبار

احتمال از دست رفتن بازار آبمیوه صادراتی

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print
[heading]رییس انجمن صنایع تولیدکنندگان و صادرکنندگان کنسانتره و آبمیوه نسبت به ازدست دادن بازار پس از حذف تحریم‌ها هشدار داد و گفت: تولیدکنندگان داخلی باید بجنبند در غیر این صورت ممکن است به راحتی بازار را از دست دهیم.[/heading]

ولی‌الله داوود‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با تاکید بر اینکه پس از حذف تحریم‌ها در بسیاری از حوزه‌ها از جمله صنایع غذایی از کالاهای جدید استقبال می‌شود، اظهار کرد: در چنین شرایطی باید دید دولت در راستای حمایت از تولیدکنندگان چه اقداماتی را انجام می‌دهد تا تولید آسیب نبیند.

وی با بیان این که دولت می‌تواند حمایت تعرفه‌ای از تولید‌کنندگان داشته باشد تا به تولید داخل آسیب نرسد، گفت: هر کشوری تلاش می‌کند صادرات داشته باشد لذا درنظرگرفتن تعرفه مناسب برای کنترل واردات می‌تواند تاثیرگذار باشد. ایران نیز با توجه به تنوع میوه‌ها می‌تواند در زمینه آبمیوه به خوبی فعال باشد و صادرات داشته باشد.

رییس انجمن صنایع تولیدکنندگان و صادرکنندگان کنسانتره و آبمیوه با تاکید بر اینکه آبمیوه ایران بسیار کیفیت بالایی دارد و نوشیدنی‌های میوه‌ای تولید داخل نیز از کیفیت بالاتری نسبت به نمونه‌های خارجی برخوردارند، تصریح کرد: با توجه به پتانسیل کارخانه‌های ایرانی باید به صورت جدی در عرصه صادرات فعالیت کنیم.

داوودآبادی با اشاره به کمبود تنوع در نوع بسته‌بندی‌ آبمیوه اظهار کرد: در این عرصه نیز مدت‌هاست که از بسته‌بندی‌های طراحی شده در گذشته استفاده می‌شود و تنوعی ایجاد نشده اما با حذف تحریم‌ها انتظار می‌رود محصولات جدید وارد بازار شود که این مساله طبیعی است.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *