اهم اخبار

احتمال افزایش قیمت محصولات کشاورزی وجود ندارد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

نایب رئیس اتحادیه باغداران گفت: با توجه به افزایش قابل توجه بارندگی در سال ۹۸ و ذخیره آب در منابع آبی، پیش بینی می‌شود با وجود خسارت‌های اخیر به محصولات و زمین‌های کشاورزی، شاهد افزایش قیمت و کمبود محصول در بازار نباشیم.

 

 

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی (اگروفودنیوز)؛ به نقل از میزان، مجتبی شادلو در خصوص خسارت سیل به زمین‌های کشاورزی بیان کرد: تعدادی از زمین‌های کشاورزی به دلیل استحکام زیاد و با وجود آب گرفتگی‌های اخیر، خسارتی به آن‌ها وارد نشده و اگر این آب‌ها از زمین کشاورزی خارج شود محصولات کمتری آسیب خواهند دید.

وی در ادامه افزود: نوع دیگری از خسارت به زمین‌های کشاورزی نیز وجود دارد که در آنها با وجود اینکه محصولی در زمین وجود نداشته و شکل ظاهری زمین تغییر نکرده، اما پیش‌بینی می‌شود که این زمین‌ها حاصل خیزی خود را از دست داده اند.

نایب رئیس اتحادیه باغداران خاطر نشان کرد: خسارت بر زمین‌های کشاورزی در استان‌های لرستان، خوزستان و مازندران نسبت به سایر استان‌ها بیشتر بوده، همچنین اتحادیه در تلاش است تا آمارها را کامل و میزان دقیق خسارت را به اطلاع عموم برساند.

شادلو با بیان اینکه کشاورزی ایران از ظرفیت بالایی در رابطه با تولید برخوردار است، اظهار کرد: با توجه به افزایش قابل توجه بارندگی در سال ۹۸ و ذخیره آب در منابع آبی، پیش‌بینی می‌شود که با وجود خسارت‌های اخیر به محصولات و زمین‌های کشاورزی، شاهد افزایش قیمت و کمبود محصول در بازار نباشیم و با یاری نهاد‌های دولتی و مردمی، این خسارت‌ها را جبران خواهیم کرد.

وی در رابطه با زمین‌های جایگزین زمین‌های خسارت دیده گفت: بارندگی‌های اخیر موجب شده که زمین‌های حاصلخیز زیادی در کشور پدید آید و پیش بینی می‌شود که از ظرفیت کشاورزی کشور با وجود زمین‌های خسارت دیده کاسته نشود.

نایب رئیس اتحادیه باغداران تاکید کرد: در استان‌های گلستان و مازندران، شالیزار‌ها و زمین‌های کشت گندم و جو بیشترین خسارت را متحمل شده همچنین زمین‌های زراعتی و کشت غلات در استان خوزستان شامل زمین‌های خسارت دیده اند.

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *