اهم اخبار

رییس پژوهشکده چای کشور: اختلاط چای راه تغییر ذائقه مردم به چای خارجی

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رییس پژوهشکده چای کشور گفت: ذائقه مصرف‌کنندگان به نوشیدن چای خارجی عادت کرده است بنابراین لازم است با بکارگیری روش‌های مناسب مانند اختلاط چای داخلی با چای وارداتی به نسبت‌های مناسب و یا استفاده از طعم دهنده‌های طبیعی نسبت به مقبولیت چای ایرانی در بین مصرف‌کنندگان گام برداشت.

رضا آزادی در گفت‌وگو با ایسنا، به پیشنهاد اصلاح روش خریداری برگ سبز چای توسط دولت از سوی این پژوهشکده اشاره کرد و گفت: از آنجا که یکی از مشکلات اساسی و حلقه مفقوده کشت و صنعت چای کشور در بخش بازرگانی و بازار مصرف است، باید بازنگری اساسی در این زمینه صورت بگیرد.

وی افزود: باید از طریق ارتباط بین توزیع‌کنندگان و فروشندگان چای با تولیدکنندگان آن، سیستم حراج چای که شیوه‌ای تجربه شده در بیشتر کشورهای تولیدکننده چای جهان است، تشکیل شود.

آزادی ادامه داد: در این سیستم، تولیدکنندگان چای،محصول خود را در اختیار شرکت‌هایی که دارای سابقه فعالیت در زمینه‌های بسته‌بندی ،توزیع و فروش هستند، براساس ضوابط مشخص و معین قرار می دهند.

وی تصریح کرد: برای کمک به این موضوع لازم است، با مطالعات میدانی، پرسش و پاسخ‌های دقیق و هم چنین مطالعه جامع الگو مشابه در سایر کشورهای چای‌خیز، یک الگوی بومی و مناسب را برای کشور ارائه کرد.

او در ادامه به ارائه روش‌های نوین و بهینه‌سازی روش‌های فعال در حوزه بازرگانی چای اشاره کرد و گفت: انطباق خصوصیات محصول تولیدی با سلیقه مشتریان یک ضرورت انکار ناپذیر است.

رییس پژوهشکده چای کشور تصریح کرد: ذائقه مصرف‌کنندگان به نوشیدن چای خارجی عادت کرده است بنابراین لازم است با بکارگیری روش‌های مناسب مانند اختلاط چای داخلی با چای وارداتی به نسبت‌های مناسب و یا استفاده از طعم دهنده‌های طبیعی نسبت به مقبولیت چای ایرانی در بین مصرف کنندگان گام برداشت.

وی افزود: همچنین بسته‌بندی با هدف جلب مشتری، تحریک سلیقه، ایجاد اعتماد و اطمینان در مصرف کننده، یک عنصر حیاتی در بازرگانی چای تلقی می‌شود و همه این موارد نیازمند برنامه‌ریزی و شناخت علمی فرصت‌ها و تهدیدها در بازرگانی چای است.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *