اهم اخبار

ارزانی گوجه‌فرنگی در وعده ماند

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print
[heading]قیمت گوجه فرنگی که از نیمه آذر روند افزایشی پیدا کرد قرار بود با شروع زمستان قیمتش متعادل شود اما به روند افزایشی خود ادامه داده است؛ به طوری که هر کیلوگرم گوجه فرنگی گلخانه‌ای حدود ۸۰۰۰ تومان در میوه فروشی‌های سطح شهر عرضه می‌شود.[/heading]

به گزارش خبرنگار ایسنا، گوجه فرنگی که همواره یکی از پرمصرف‌ترین محصولات در سبد میوه‌ و تره‌بار خانوار به شمار می‌رود معمولا در فصل سرما با کاهش عرضه و افزایش قیمت مواجه می‌شود؛ اتفاقی که بار دیگر همزمان با اواخر آذر و شروع زمستان، همچون سال‌های قبل تکرار شده است.

هر کیلوگرم گوجه فرنگی درجه یک در دو ماه ابتدایی پاییز امسال به طور متوسط ۳۰۰۰ عرضه می‌شد که به تدریج با آغاز ماه پایانی پاییز و قرار گرفتن در آستانه فصل زمستان، سیر صعودی پیدا کرد و هر کیلوگرم گوجه فرنگی بوته‌ای به طور متوسط به ۵۰۰۰ تومان و گوجه فرنگی گلخانه‌ای به ۶۰۰۰ تومان رسید.

این در حالی است که رییس اتحادیه میوه و سبزی‌فروشان وعده داده بود که تا آخر پاییز قیمت گوجه‌فرنگی کاهش می‌یابد.

به گفته مهاجران،‌ با عرضه گوجه فرنگی‌های بوشهر، چابهار و بندر عباس به بازار باید قیمت گوجه فرنگی متعادل می‌شد اما این اتفاق در بازار نیفتاد.

در این میان آنچه به عنوان مهمترین دلیل افزایش قیمت گوجه فرنگی مطرح شده است، از بین رفتن گوجه فرنگی‌های نارس به دلیل سرمازدگی است و گوجه فرنگی‌های گلخانه‌ای هم برای مصرف مردم کافی نیست که این موضوع باعث افزایش قیمت این محصول شده است.

در حال حاضر با اینکه حدود ۱۰ روز از آغاز فصل زمستان می‌گذرد، قیمت گوجه فرنگی نه تنها کاهش نیافته بلکه افزایش مجدد هم پیدا کرده است.

بررسی‌های خبرنگار ایسنا از مغازه‌های سطح شهر نشان می‌دهد که قیمت هر کیلوگرم گوجه فرنگی گلخانه‌ای در مغازه‌های سطح شهر بین ۷۵۰۰ تا ۸۰۰۰ تومان است در حالی که کیفیت و ظاهر این گوجه فرنگی‌ها چندان هم مطلوب نیست و اغلب کم‌رنگ و کال به نظر می‌رسند. همچنین گوجه فرنگی‌ بوته‌ای به طور متوسط کیلویی ۶۰۰۰ تومان فروخته می‌شود.

به گفته برخی فرشندگان میوه و تره‌بار، اکنون قیمت خرید هر کیلوگرم گوجه فرنگی گلخانه‌ای ۶۰۰۰ تومان و قیمت فروش آن ۸۰۰۰ تومان است که با توجه به افزایش قیمت‌، میزان تقاضای این محصول هم کاهش یافته است.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *