اهم اخبار

ارمنستان به ایران گردو صادر می کند

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

براساس برنامه افزایش ارزش روابط اقتصادی تهران و ایروان که اکنون ۳۰۰ میلیون دلار در سال است، صادرات برخی کالاها از جمله گردو از ارمنستان به ایران انجام می شود.

به گزارش ایرنا، آشوت باغداساریان مدیر شرکت آلجو ارمنی روز شنبه در نشست همایش تجاری ارمنستان و ایران که با حضور شماری از فعالان اقتصادی دو کشور برگزار شد، اعلام کرد: برای صادرات چند نوع کالا از جمله گردو و گردوی فرآوری شده به ایران توافق شده است.
پایگاه خبری نیوز ای ام ارمنستان روز شنبه نوشت: باغداساریان همچنین با بیان اینکه روابط عالی سیاسی بر پیشبرد برنامه ارتقای همکاری های تجاری دو کشور تاثیر مثبت می گذارد، گفت، مناسبات بازرگانی در ۲۵ سال گذشته یکجانبه بوده و اکنون تلاش می شود، ارمنستان افزون بر واردات به صادر کننده نیز تبدیل شود که ایجاد مناطق آزاد تجاری به این امر کمک خواهد کرد.
در این همایش، شرکت کنندگان ایرانی علاقه خود را برای همکاری با طرف های ارمنستانی در زمینه مواد اولیه، امور باغداری، دامپروری، صنایع غذایی و تولید باتری اعلام کردند.
پیشنهاد تاسیس شرکت های مشترک در مناطق آزاد تجاری دو کشور و صادرات کالاهای تولیدی با مواد اولیه طرف ارمنی و بسته بندی ایرانی به بازارهای کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اورآسیا نیز در این نشست مطرح و قرار شد که مذاکرات بیشتری در این زمینه انجام گیرد.
ارمنستان با حدود ۳۰ هزار کیلومتر مربع مساحت و سه میلیون نفر جمعیت در منطقه قفقاز که پس از فروپاشی شوروی در سال ۱۹۹۱ استقلال یافت، با موقعیت راهبردی ویژه، از غرب با ترکیه، شمال گرجستان، شرق جمهوری آذربایجان (جمهوری قره‌باغ) و در جنوب ایران و جمهوری خودمختار نخجوان (جزئی از جمهوری آذربایجان) هم مرز است.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *