اهم اخبار

اسماعیل نیا در تذکری تاکید کرد: روشهای برخورد با کشاورزان را اصلاح کنید

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

[heading]یک عضو کمیسیون کشاورزی با تاکید بر لزوم اصلاح و تجدید نظر در روشهای برخورد با کشاورزان به دلیل خشکسالی‌ در کشور گفت: باید به جای برخورد با کشاورزان ظرفیت‌ها را تقویت کرد و از آنها برای حل مشکل استفاده نمود.[/heading]

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسنا، محمد اسماعیل نیا در تذکری شفاهی به وزیر نیرو در پایان جلسه علنی امروز (یک شنبه) با تاکید بر لزوم اصلاح برخورد با کشاورزان گفت: باید روشهایی اتخاذ شود که منجر به تقویت ناامیدی و یاس در جامعه و به دنبال آن هجرت کشاورزان نشوند چون یکی از سرمایه‌های بزرگ ما کشاورزان هستند.

وی با بیان اینکه مشکلات کشاورزان را می‌توان با استفاده از نظرات آنها و تشکل‌هایشان حل کرد و مدیریت کرد گفت: برای حل این مشکلات نیاز به برخوردها و کنترل هوشمند نیست.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس ادامه داد:‌ در کالیفرنیا بعد از خشکسالی پیاپی تنها ۵ درصد از سهم صنعت و خدمات را کم کردند و ۸۰ درصد سهم کشاورزی را قطع نکردند خیلی از کشورها همچون ژاپن نیز چنین فشاری را به کشاورزان وارد نکردند، ما باید تنها روش‌ها را اصلاح کنیم.

اسماعیل نیا با بیان اینکه پیشنهاداتی را برای حاصلخیزی خاک و به دنبال آن افزایش ۵۰ درصدی محصولات دارد گفت: در حوزه‌ی انتخابیه بنده کشاورز نخبه‌ای ۱۴۴ تن انار یعنی ۷ برابر متوسط آن به صورت ارگانیک تولید کرد که در دنیا اول است. باید از این ظرفیت‌ها استفاده کرد و آن را تقویت نمود.

وی گفت: باید تجدید نظری در روش‌ها صورت گیرد و نیازی به برخورد با کشاورزان نیست.

اسماعیل نیا همچنین با تبریک هفته بسیج در پایان گفت که باید اقتصاد مقاومتی در قالب مدیریت جهادی سرلوحه کار قرار گیرد که اگر این اتفاق بیافتد نباید یک بیکار در کشور وجود داشته باشد.

فاطمه کاشانی

نویسنده

فاطمه کاشانی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *