اهم اخبار

اعتراض کشاورزان آمریکا به جنگ تجاری ترامپ علیه چین

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

کشاورزان سویا در آمریکا بیش از همه از جنگ تجاری ترامپ علیه چین متضرر می شوند و انتظار می رود مشاغل بسیاری در این بخش در آمریکا از دست برود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، آمریکا اخیرا تعرفه جدیدی بر کالاهای وارداتی چین که به ارزش ۳۴ میلیار دلار می باشد وضع نمود. پکن نیز این اقدام را آغاز بزرگترین جنگ تجاری در تاریخ اقتصادی نامید و در پاسخ، تعیین تعرفه بر صادرات چند صد میلیارد دلاری آمریکا را وعده داد. علاه براین قراراست در دو هفته آینده تعرفه ۱۶ میلیارد دلاری دیگر بر واردات کالاهای چینی از سوی آمریکا وضع گردد.

با این گونه اقدامات بسیاری از کالاها در دو کشور به طور ناگهانی با افزایش قیمت روبرو می شوند. بار مالی اضافی بر روی شرکت های دو کشور تحمیل می شود و این شرکت ها مجبور به تصمیم گیری می شوند که آیا این ضرر مالی را خودشان متقبل شوند و یا به سوی مشتریان سوق دهند. اگر تقاضا کاهش یابد مشاغل بسیاری در معرض خطر قرار خواهند گرفت.

صنایع امریکایی که با تعرفه های جدید مواجه خواهند شد عبارتند از پنبه، لبنیات، خودرو و سویا. آمریکا بزرگترین صادر کننده محصولات کشاورزی به کشور چین در سال ۲۰۱۷ می باشد. بسیاری از این صنایع ریشه در میانه غربی و جنوب آمریکا دارند، مناطقی که توانستند با بیشترین رای خود دونالد ترامپ را در سال ۲۰۱۶ رئیس جمهور جدید آمریکا کنند.

جان هیزدورف رئیس انجمن سویای آمریکا گفت، تولیدکنندگان سویا طی درخواستی از دونالد ترامپ خواستند تا راه حل دیگری برای رسیدگی به مسائل تجاری با چین پیدا کند.

هیزدورف طی بیانیه ای گفت، سویا بیشترین صادرات کشاورزی آمریکا است و چین نیز بزرگترین خریدار بازار این محصول می باشد. وی گفت تعرفه ۲۵ درصدی صادرات سویا آسیب جدی به کشاورزان آمریکا وارد می کند.

تلاش های این انجمن شامل تاسیس یک شبکه اجتماعی می باشد که در آن هر تولید کننده سویا به صورت مستقیم تاثیر نزاع تجاری اخیر بر زندگی فردی آنان را به صورت عکس مستقیما برای رئیس جمهور و مشاورانش ارسال می کند.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *