اهم اخبار

افزایش قیمت لبنیات پرمصرف از اول دی‌ماه

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print
[heading]معاون سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان از افزایش شش درصدی سه قلم محصول لبنی پرمصرف شامل شیر، ماست و پنیر از یکم دی‌ ماه (سه‌شنبه هفته جاری) خبر داد.[/heading]

مصیب محمدیان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: حدود یک سال و نیم گذشته دامداران به دلیل افزایش هزینه‌های خود درخواست افزایش قیمت شیرخام را داشتند ولی انجمن صنایع لبنی به دلیل مسائلی از جمله عدم کشش بازار با این افزایش قیمت موافق نبود که دامداران تا امروز همکاری لازم را انجام دادند، ولی دیگر تحمل این میزان ضرر و عدم دریافت سود منطقی را ندارند.

وی افزود: طی جلساتی که سازمان حمایت با دامداران و انجمن صنایع لبنی برگزار کرد به این توافق رسیدیم که کلیه کارخانه‌های لبنی نسبت به افزایش ۱۰۰ تومانی قیمت خرید هرکیلوگرم شیرخام از دامداران از تاریخ یکم دی ماه اقدام کنند و متقابلا قیمت فرآورده‌های لبنی پرمصرف (شیر، ماست و پنیر) را با افزایش حداکثر شش درصد نسبت به قیمت مصوب سال ۱۳۹۳ افزایش دهند.

محمدیان شمالی یادآور شد: متوسط قیمت شیر خام در کشور ۱۲۰۰ تومان است که به این مبلغ ۱۰۰ تومان اضافه می شود و سهم اثر ۱۰۰ تومانی قیمت شیرخام در این کالاها منجر به افزایش شش درصدی قیمت این محصولات می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که تکلیف قیمت‌گذاری برخی محصولات لبنی که دارای تاریخ مدت طولانی بوده و در انبارها وجود دارند؟ توضیح داد: چند روز فرصتی که تا اول دی‌ماه گذاشتیم به همین منظور بود تا محصولاتی که در انبارها وجود دارند به فروش برسند و از روز سه‌شنبه، براساس قیمت جدید اقدام شود.

معاون سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان درباره این‌که ممکن است در چند روز باقی‌مانده تا یکم دی‌ماه برخی محصولات لبنی قدیمی به دلایل مختلفی به فروش نرسند، گفت: اگر عرضه کنندگان نتوانند محصولات لبنی را به فروش برسانند می‌توانند با ارائه‌ اسناد و مدارک لازم به سازمان حمایت مراجعه کنند تا در این رابطه تصمیم‌گیری شود.

وی همچنین درباره‌ افزایش غیرقانونی قیمت برخی محصولات لبنی در یک سال اخیر نیز اظهار کرد: اگر کسی قیمت‌های خود را به طور غیرقانونی افزایش داده باشد به نوعی تخلف محسوب می‌شود و این افزایش قیمت در شش درصد فعلی آن ها لحاظ می‌شود.

محمدیان شمالی همچنین اظهار کرد: در شرایط رکود منطقی نیست محصولات لبنی به میزان زیادی در انبارها ذخیره شود و به اعتقاد من در چند روز باقی‌مانده محصولات موجود در انبارها به فروش می‌رسند و اگر کارخانه‌ای در این زمینه مشکلی دارد می‌تواند با سازمان حمایت طرح موضوع کند.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *