اهم اخبار

افزایش ۱۳ درصدی تولید محصولات‌ کشاورزی

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

قائم مقام وزیر کشاورزی‌ از کاهش صادرات محصولات‌ کشاورزی در شش ماه اول امسال خبرداد.

به‌ گزارش خبرنگار ایسنا، «مهدی کاظم‌نژاد»  در مراسم افتتاح کارگاه آموزشی بین‌المللی صادرات محصولات کشاورزی که توسط کارشناسان بین‌المللی فائو در مرکز آموزش عالی امام خمینی(ره) فردیس برگزار شد، اظهار کرد: بدون شک برگزاری چنین کارگاه‌هایی نقش موثری در استفاده از پتانسیل‌های کشاورزی و بهبود صادرات محصولات این بخش دارد.

وی ادامه داد: بدیهی است افزایش آگاهی و شناخت چالش‌ها از سوی تولید و صادرکنندگان محصولات کشاورزی  پایه‌های صادرات را مقاوم می‌کند.

وی در ادامه به انجام  مذاکره برای  توسعه صادرات‌ کشاورزی ایران با کشورهای اوراسیا اشاره‌ کرد و افزود: از یک سال و نیم پیش با برخی‌کشورها برای همکاری در بخش صادرات محصولات‌کشاورزی در حال مذاکره مذاکره هستیم.

وی توضیح داد: تا دو ماه‌ آینده تفاهم‌نامه‌ای میان دو کشور ارواسیا امضاء می‌شود و ماحصل آن قطعاً پیشرفت در صادرات محصولات‌کشاورزی خواهد بود.

وی با ضرورت بر تاکید مدیریت بازار محصولات‌ کشاورزی گفت: اگر بتوانیم تنظیم بازار را به مدیریت بازار تبدیل‌کنیم می‌توانیم در صادرات‌کشاورزی پیشرفت‌ کنیم.

قائم‌مقام معاون وزیرکشاورزی افزود: صادرات همه اجزای چرخه تولیدکشاورزی از هدف‌گذاری‌های این وزارت است و برای تحقق این هدف از بخش خصوصی دعوت به کار می‌کنیم.

کاظم نژاد  توضیح داد: باید برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی با نگاه صادرات محور تلاش‌کنیم چون با این روش می‌توانیم آمار صادرات کشور را بالا ببریم و علاوه بر تعامل با سرمایه‌گذاران خارجی، از تجربیات آن‌ها استفاده‌کنیم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به وضعیت صادراتی ایران  اشاره‌کرد و گفت: در حال حاضر ایران صادرات ۴۰ میلیون دلاری به کشور روسیه دارد که در نظر داریم با آموزش و توسعه صادرات محصولات کشاورزی این رقم را به ۵۰۰ میلیون دلار برسانیم.

وی توضیح داد: در شش ماه اول امسال شاهد کاهش صادرات تولیدات کشاورزی نسبت به مدت مشابه سال قبل بودیم که باید این موضوع بررسی  و آسیب شناسی شود.

وی با اشاره به افزایش تولیدات کشاورزی در سال جاری ادامه داد: تولیدات طی سال جاری رشد ۱۳ درصدی داشته است .

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *