اهم اخبار

افزایش ۲۵ درصدی قیمت تخم مرغ در کره جنوبی

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

کارشناسان اقتصادی کره جنوبی با ارائه تحلیلی از وضعیت تولید و عرضه تخم مرغ در بازارهای این کشور، از مسئولین دولتی درخواست کردند از تولیدات داخلی این کشور حمایت نمایند.

به گزارش اگروفودنیوز به نقل از رویترز،  صنایع غذایی کره جنوبی به دلیل شیوع آنفولانزای پرندگان در این کشور و کاهش تولید و افزایش قیمت تخم مرغ قصد تغییر در مواد مصرفی برای تولیدات خود دارند.

طی سال جاری ۲۰ میلیون پرنده در این کشور اسیر بیماری حاد تنفسی پرندگان یا همان آنفولانزای پرندگان شده اند که این میزان برابر با یک چهارم پرندگان پرورشی کره جنوبی است.

افزایش قیمت تخم مرغ در کره جنوبی به علت بیماری تنفسی حاد پرندگان

طبق اعلام مسئولین کره جنوبی متوسط قیمت یک شانه تخم مرغ در این کشور حدود ۲۳ هزار تومان (۵.۶۸ دلار) می باشد که نسبت به قبل از شیوع بیماری ۲۵ درصد افزایش داشته است.

البته برخی موسسات آمارگیری در این کشور قیمت فعلی تخم مرغ در کره جنوبی را در بالاترین حد خود طی ۱۰ سال گذشته ارزیابی کردند که رقم بالایی است.

طبق اعلام مقامات کره جنوبی افزایش قیمت تخم مرغ در این کشور باعث افزایش قیمت محصولات تولیدی از این کالا شده است و این موضوع باعث تغییر ذائقه مردم برای مصرف محصولات می شود.

اقدامات موقت مسئولین دولتی در جهت متعادل کردن قیمت تخم مرغ

البته وزارت کشاورزی کره جنوبی درصدد است تا برای کنترل قیمت تخم مرغ در بازار این کشور از ایالات متحده، اسپانیا و نیوزلند تخم مرغ وارد کند.

طبق اعلام وزارت کشاورزی کره جنوبی کمبود تخم مرغ در این کشور حداقل یک سال طول خواهد کشید، چرا که پاکسازی گله های مرغی و بزرگ شدن جوجه های هر گله زمان بر خواهد بود.

یکی از تحلیلگران موسسه تحقیقاتی هیوندای در کره جنوبی اعلام کرده است در صورتی که حدود ۳۰ درصد از تولیدات گله های مرغی در این کشور آسیب دیده باشند، خسارات به میزان ۱.۴ تریلیون دلار خواهد بود.

 

تقاضای حمایت دولتی برای جلوگیری از واردات

کارشناسان کره جنوبی با ابراز نگرانی از شیوع بیماری حاد تنفسی در این کشور، از مقامات دولتی در خواست کردند میزان حمایت های پیشگیرانه برای جلوگیری از این بیماری را افزایش دهند.

این کارشناسان اعلام کردند: شیوع بیماری آنفولانزا در کره جنوبی باعث کاهش تولید گوشت مرغ و تخم مرغ شده و این موضوع باعث واردات از برزیل و آمریکا خواهد شد که نیازمند توجه جدی است.

این کارشناسان از دولت این کشور درخواست کردند تا با حمایت های خود، وضعیت تولیدکنندگان کره جنوبی را بهبود بخشد.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *