اهم اخبار

افزایش ۷۰ درصدی قیمت بادام هندی/ روزهای آرام قیمت شیرینی

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print
در آستانه نوروز روسای اتحادیه ها از آرامش بازار و قیمت ها خبر می دهند.
به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، این روزها بازار در تب و تاب خرید مردم حسابی گرم شده اما در بین تمامی صنوف صنف آجیل و خشکبار و شیرینی روزهای شلوغی را می گذرانند اما قیمت ها در این بازار خوردنی ها چطور پیش می رود؟

علیرضا ارزانی ممقانی رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به اینکه در ایام عید مشکلی برای تأمین و عرضه انواع آجیل و خشکبار وجود ندارد اظهار داشت: با وتوجه به رکودی که در این صنف حاکم شده باید گفت که بازار شرایط خوبی ندارد اما پیشبینی می کنیم که در روزهای پایانی سال وضعیت بهبود یابد.

وی افزود: در سال جاری تنها قیمت دو محصول بادام هندی و نخودچی در مقایسه با سال گذشته افزایش داشته به طوریکه بادام هندی از افزایش ۷۰ درصدی و نخودچی ۶۰ درصد افزایش قیمت داشته است.
ارزانی در ادامه یادآور شد: فروش آجیل و خشکبار در مقایسه با سال گذشته ۵۰ درصد کاهش یافته است.
وی درباره نرخ انواع خشکبار گفت: قیمت هر کیلو تخمه ژاپنی ۲۲ الی ۳۵ هزار تومان، مغز بادام زمینی ۹ الی ۱۶ هزار تومان، تخمه کدو گوشتی ۲۴ الی ۳۰ هزار تومان، پسته اکبری ۴۳ الی ۷۵ هزار تومان، پسته فندقی ۳۷ الی ۴۵ هزار تومان، پسته احمدآقایی ۳۸ الی ۵۰ هزار تومان، فندق ۲۵ الی ۳۵ هزار تومان، نخودچی ۱۰ الی ۱۴ هزار تومان، بادام هندی ۵۰ الی ۶۵ هزار تومان است.
امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *