اهم اخبار

امروز سه برابر دولت های قبلی پول گندم به کشاورزان پرداخت می شود

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

تهران – معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رییس جمهوری گفت: امروز دولت یازدهم بابت خریداری هرکیلوگرم گندم از کشاورزان ۱۳ هزار ریال پرداخت می کند و این رقم بیش از سه برابر نرخ خرید محصول یاد شده در دولت های گذشته است .

سید ابوالفضل رضوی روز سه شنبه در نخستین المپیاد ملی بهره وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی، افزود: اینکه گفته می شود دولت تدبیر و امید توجه کمتری به کشاورزان و اقشار کم درآمد داشته، ظلم بزرگی به این دولت است، زیرا دولت های گذشته گندم را هر کیلو گرم چهار هزار ریال از کشاورزان خریداری می کردند.
وی خاطرنشان ساخت: اکنون هر کیلو گرم گندم به قیمت ۱۳ هزار ریال از کشاورزان خریداری می شود، درحالی که دولت یازدهم، همان یارانه دولت دهم را پرداخت می کند.
به گفته رضوی، براساس برنامه ششم توسعه سالیان رشد اقتصادی هشت درصدی پیش بینی شده، بنابراین برای رسیدن به رشد مزبور راهی به جز توجه به ارتقای بهره وری وجود ندارد .
وی یادآور شد: چنانچه نظام بهره وری به اندازه سال ۱۳۵۸ کارآمدی داشت، تولید ناخالص ملی ما چهار برابر نرخ فعلی بود، اما در زمینه رقم آن توضیحی نداد.
رضوی گفت : دولت یازدهم برای توسعه آبیاری تحت فشار در کشور نیز تسهیلات ۸۰ درصد بلاعوض به کشاورزان داده و حتی برای کشت گلخانه ای نیز وام هایی با نرخ سود ۱۰ درصد پرداخت .
به گزارش خبرنگار ایرنا در نخستین المپیاد ملی بهره وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی هفت نفر از بهره برداران در حوزه های مختلف کشاورزی نشان ملی بهره وری را دریافت کردند.
علی قنبری معاون وزیر جهاد کشاورزی آذرماه امسال اعلام کرد: امسال ۱۱ میلیون و ۵۰۰۰ هزار تن گندم به صورت تضمینی به مبلغ ۱۴۶ هزار ریال ( ۱۴ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان) از کشاورزان خریداری و مطالبات آنها در سطح کشور در این زمینه بطور کامل پرداخت شد.

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *