اهم اخبار

امکان تفکیک گوشت وارداتی از تولید داخل وجود ندارد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

عضو کمیسیون کشاورزی، گفت: نمی‌توان احتمال بروز تخلف در سیستم توزیع گوشت‌های وارداتی رد کرد اما تاکنون گزارشات مستند و قابل تاییدی به دست ما نرسیده است.

علی ابراهیمی ، در خصوص احتمال وجود تخلف در سیستم توزیع گوشت‌های وارداتی ، اظهار داشت: نظارت بر قصابی‌ها و عرضه گوشت قرمز در کشور بسیار دشوار و در برخی موارد غیر قابل انجام است و نمی‌توانیم در این بخش عملکرد مناسبی را داشته باشیم.

امکان تفکیک گوشت گرم وارداتی از تولید داخل وجود ندارد
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه، هنوز مردم به قصابی مراجعه و قسمت‌های مختلف لاشه را انتخاب می‌کنند و قیمت توسط قصاب مشخص می‌شود، گفت: نمی‌توان پس خرید بخشی از لاشه بدون برچسب و برند در صورتی که گوشت خریداری شده متعلق به دام پیر باشد آن را ثابت کرد، همچنین نمی‌توانیم گوشت‌های گرم وارداتی را که به واردات آنها یارانه داده می‌شود از گوشت گرم تولید داخل تفکیک کنیم.

عرضه گوشت به صورت بسته‌بندی راهکار نظارت بر توزیع
اگر فروش گوشت قرمز به صورت لاشه‌ای ممنوع و عرضه به صورت بسته بندی رواج پیدا کند مراکز عرضه و توزیع مسئولیت پذیرتر می‌شوند
نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه زمانی که شرایط فراهم نیست و ساز و کار آن ایجاد نشده نمی‌توانیم نظارت دقیق بر روی واردات و عرضه گوشت در بازار داشته باشیم، ادامه داد: اگر فروش گوشت قرمز به صورت لاشه‌ای ممنوع و عرضه به صورت بسته بندی رواج پیدا کند مراکز عرضه و توزیع مسئولیت پذیرتر می‌شوند و می‌توان در حوزه سلامت دقت بیشتری داشت.

اجازه فروش گوشت مرغ به‌صورت فله‌ای داده نمی‌شود
رئیس کمیته دام و طیور کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر اجازه فروش گوشت مرغ به‌صورت فله‌ای داده نمی‌شود، تصریح کرد: برندی که بروی بسته‌بندی گوشت مرغ ثبت شده نشان دهنه شرکت توزیع کننده است که به نظارت بر روند بازار بسیار کمک کننده است.
گزارشی از بروز تخلف در توزیع گوشت قرمز دریافت نکرده‌ایم
ابراهیمی در پایان با تاکید بر اینکه بخشی از گوشت وارداتی به صورت منجمد از طریق کشورهای آمریکایی و گوشت گرم از طریق کشورهای حوزه خاورمیانه وارد می‌شود، زمانی که گوشت‌های وارداتی در بازار با گوش‌‌های تولید داخل تلفیق می‌شوند تشخیص و نظارت بر توزیع آنها بسیار دشوار است، خاطرنشان کرد: نمی‌توان احتمال بروز تخلف در سیستم توزیع گوشت‌های وارداتی رد کرد اما تاکنون گزارشات مستند و قابل تاییدی به دست ما نرسیده است./

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *