اهم اخبار

ایران سالانه ۲۰ هزار تن گوشت از قزاقستان وارد می‌کند

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

قرار است سرمایه‌گذاران ایرانی با ورود به بازار منطقه جنوبی قزاقستان سالانه ۲۰ هزار تن گوشت از این منطقه به ایران وارد کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از آستانه تایمز، پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی منطقه جنوب قزاقستان اعلام کرد: با توجه به توافق دو کشور برای صادرات گوشت قزاقستان به ایران این منطقه سالانه ۲۰ هزار تن گوشت به ایران صادر خواهد کرد.

طی روزهای گذشته سمیناری نیز در این زمینه با حضور هیات‌های ایرانی، شهرداران و فرمانداران مناطق جنوبی قزاقستان، کارشناسان مدیریت کشاورزی، کشاورزان و دامداران فعالان بخش کشاورزی و همچنین نمایندگان مراکز پژوهشی در حوزه کشاورزی و دامپروری در قزاقستان برگزار شده است.

ژان سیت تومبایف فرماندار منطقه آکیم قزاقستان اعلام کرد: دولت قزاقستان حمایت از دامداران داخلی را در دستور کار قرار داده است.

وی ادامه داد: توضیحات در زمینه همکاری‌های دامی و کشاورزی، خدمات تامین مالی و همچنین ارائه یارانه باید به افکار عمومی ارائه شود، در بسیاری از کشورها تقاضای بالایی برای تولیدات دامی ما وجود دارد و ما باید از آن استفاده کنیم، ایران سالانه ۲٫۴ میلیون تن گوشت مصرف می‌کند.

انتهای پیام/

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *