اهم اخبار

با اعتبار ۱۰ میلیارد تومانی؛ بزرگترین شهرک گلخانه‌ای کشور در اردبیل احداث می‌شود

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رئیس جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: با تخصیص ۱۰ میلیارد تومان اعتبار عملیات عمرانی فاز اول بزرگترین مجتمع شهرک گلخانه‌ای کشور در اردبیل آغاز شد.

 

خلیل نیکشاد، در گفتگو با خبرنگار مهر تصریح کرد: اقدامات لازم برای تکمیل زیرساخت‌های فاز اول بزگترین شهرک گلخانه‌ای کشور در اردبیل انجام پذیرفته تا با تخصیص اعتبار مورد نیاز در رونق تولید و توجه به محصولات گلخانه‌ای گام‌های ارزشمندی برداشته شود.

وی به مساحت هزار و ۶۰۰ هکتاری این مجتمع اشاره کرد و افزود: با جذب دیگر منابع مالی و مشارکت بخش خصوصی امیدوار به بهره‌برداری هر چه سریع و مناسب مجتمع شهرک گلخانه‌ای هستیم که در نوع خود کم‌نظیر خواهد بود.

رئیس جهاد کشاورزی استان اردبیل از تلاش‌های استاندار و نماینده ولی‌فقیه در استان در به ثمر نشستن طرح‌های بزرگ کشاورزی قدردانی کرد و ادامه داد: توجه به چنین طرح‌های بزرگ عمرانی تسهیل‌گر تامین نیاز داخلی استان و کشور و در ادامه صادرات محصولات کشاورزی و ارزآوری خواهد شد.

بیش از ۱۰۸ درصد اعتبارات مکانیزاسیون کشاورزی جذب شده است

نیکشاد به جذب بیش از ۱۰۸ درصد اعتبارات مربوط به بخش مکانیزاسیون کشاورزی استان اردبیل اشاره کرد و افزود: بیش از هزار دستگاه ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی وارد استان اردبیل شده تا جایگاه مکانیزاسیون در منطقه بهبود یابد.

وی ادامه داد: بهبود رتبه استان اردبیل در تجهیز ناوگان‌های کاشت و برداشت محصولات کشاورزی و مسائل مرتبط با مکانیزاسیون کشاورزی از اهتمام ویژه سازمان به این بخش خبر می‌دهد.

 رئیس جهاد کشاورزی استان اردبیل به ظرفیت‌ تولید انواع محصولات کشاورزی و دامپروی اردبیل نیز اشاره کرد و یادآور شد: این استان در تولید انواع محصولات پروتئینی، شیر و عسل علاوه بر تامین نیازمندی‌های کشور در حوزه صادرات نیز موفق عمل کرده و با بسته‌بندی مناسب و بهره‌گیری از صنایع تبدیلی ظرفیت تولید بیش از گذشته افزایش خواهد یافت.

نیکشاد افزود: تشکل‌ها و تعاونی‌های سازمانی با فعالیت‌ محوری خود بر افزایش بهره‌وری تولید محصولات کشاورزی دامن می‌زنند و به هر اندازه که از چنین ظرفیتی به شکل مطلوب بهره گرفته شود، زمینه افزایش تولیدات کشاورزی و صادرات مطلوب آن نیز فراهم خواهد شد.

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *