اهم اخبار

با وجود حذف ارز دولتی برای واردات مواد اولیه کره / قیمت کره تا پایان ماه رمضان افزایش نمی‌یابد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

درپی حذف ارز مبادله‌ای برای واردات مواد اولیه کره، عضو انجمن صنایع لبنی اعلام کرد که علی‌رغم تغییر نرخ ارز برای واردات مواد اولیه،‌ قیمت کره تا پایان ماه رمضان افزایش نمی‌یابد.

محمد فربد در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایسنا،‌ اظهار کرد: با توجه به قیمت فعلی ارز آزاد و ارز دولتی، شاهد افزایش ۱۲ تا ۱۳ درصدی قیمت برای واردکنندگان خواهیم بود و در حال حاضر مجبور هستیم که این تغییر را تحمل کنیم.

وی افزود: البته میزان این افزایش قیمت خیلی بالا نیست و به اندازه فشاری که در دولت قبل به واردکنندگان تحمیل شد، نیست، چراکه در دولت قبل شاهد بودیم که به یکباره قیمت ارز از ۱۲۵۶ تومان به حدود ۲۵۰۰ تومان افزایش یافت.

فربد ادامه داد: تغییر ایجاد شده فعلی که ناشی از تغییر ارز مبادله‌ای به ارز آزاد برای واردات مواد اولیه کره است به فوریت در بازار مربوط به این محصول اثر گذار نخواهد بود و با توجه به میزان کره موجود در کشور، به نظر می‌رسد در این زمینه مشکل چندانی وجود ندارد.

این عضو انجمن صنایع لبنی در پاسخ به اینکه آیا با توجه به اتفاق رخداده قیمت کره افزایش می‌یابد؟ گفت: تصور بر این است که تا بعد از پایان ماه مبارک رمضان شاهد افزایش قیمت کره نباشیم.

فربد همچنین در مورد پیش بینی احتمالی از افزایش قیمت کره خاطرنشان کرد: بازار تابع عرضه و تقاضاست و نمی‌توان در حال حاضر نسبت به این مسئله اظهار نظر کرد.

وی همچنین درباره علل تغییر نوع ارز اختصاصی برای واردات مواد اولیه این محصول عنوان کرد: به هرحال قرار است ارز تا پایان سال تک نرخی شود و دیر یا زود این اتفاق رخ می‌دهد؛ بنابراین چند ماه تصمیم‌گیری زودتر در این خصوص مشکلی را ایجاد نمی‌کند.

به گزارش ایسنا، در ادامه روند بازنگری در فهرست کالاهای وارداتی و نوع ارز وارداتی آنها، فهرست دیگری از کالاهایی که تاکنون ارز مبادله‌ای دریافت می‌کردند، شناسایی و ارز وارداتی آنها به ارز آزاد تغییر کرد تا کره بسته‌بندی شده به صورت ۵۰۰ گرمی و کمتر و کره بسته‌بندی شده به صورت بسته‌های بیش از ۵۰۰ گرمی از جمله اقلامی باشند که واردات آنها از این پس قابلیت استفاده از ارز سیسم بانکی را ندارد و ثبت سفارش آنها صرفا از محل ارز متقاضی انجام می‌شود.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *