اهم اخبار

با کارآفرینان جوان/گفتگو با بهارک کامرانی عضو هیئت مدره شرکت بهفام پودر بناب

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

پایگاه خبری اگروفودنیوز با بهارک کامرانی عضو هیئت مدیره  و مدیر بازرگانی شرکت بهفام  گفتگویی کوتاه انجام داده که خواندن این گفتگو با این کارآفرین جوان خالی از لطف نیست .

_خودتان را معرفی فرمایید و بفرمایید از چه سالی و چطور وارد صنعت غذا شدید ؟

بهارک کامرانی هستم فارغ التحصیل  رشته نرم افزار کامپیوتر و مدیریت بازرگانی .به دلیل حضور پدر در صنعت غذا و علاقه شخصی وارد این حوزه شدم

 

-توصیه سرکار عالی به جوانانی که علاقمند ورود به عرصه تولید هستند چیست ؟

-عرصه تولید با وجود همه سختیها و طولانی تر بودن بازگشت سرمایه نسبت به شیوه های دیگر سرمایه گذاری هنوز هم عرصه جذابیست به شرط آنکه از ابتدا کیفیت و نظم سازمانی سرلوحه کار باشد و از شیوه های علمی و جدید تبعیت گردد.

 

آیا حمایت دولت در جهت تولید ملی کافی بوده است؟ پیشنهاد شما در خصوص حمایت بیشتر از واحدهای خصوصی چیست ؟

-حمایت دولت ابتدا باید تعریف شود.اینکه منظور از حمایت صرفاً وامهای کلان باشد یا معافیتهای گمرکی و تعرفه ای دردی را دوا نمیکند هر چند که این نوع حمایت  هم به ندرت و با پیگیریهای زیاد  تشکلهای  خصوصی صورت میگیرد .حمایت دولت باید در سطح کلان و تولید بازار و جهت دهی به اقتصاد صورت بگیرد و منجر به جذابیت تولید و ایجاد فضای رقابتی پویا گردد.

 

نظر جنابعالی در خصوص شایعات و هجمه های مختلف به صنایع غذایی در شبکه های اجتماعی چیست و چه پیشنهادی برای جلوگیری از نشر برخی اکاذیب دارید؟

-این مساله در دو زمینه قابل بررسی میباشد…علل و راهکارها…عدم شفافیت و ضعف اطلاع رسانی دقیق و منظم و حضور کمرنگ در حوزه مدیا و خبر باعث بروز شایعات میگردد و تخلفات برخی همکاران باعث جرقه ای بر بشکه باروت شایعات میگردد.استفاده از سیستمهای نظارتی و استاندارد سازی واقعی بین المللی و رسانه ای کردن آن در کاهش اثرات سو این شایعات موثر خواهد بود.هرچه ارتباط شفاف با مردم بیشتر باشد شایعات کم اثرتر خواهد بود

 

-سرکارعالی ارتباط خوبی با جوانان کارآفرین در عرصه صنایع غذایی دارید. آیا تعاملی با همکاران جوان که در شرکتهای مختلف هستند در خصوص مشکلات موجود در صنعت غذا در قالب تشکل نوظهور جوانان داشتید ؟

 

تعاملات با همکاران و تبادل ایده ها باعث شکل گیری یک ایده گردید و آن ایجاد یک انجمن یا تشکل با هدف بررسی راهکارهای بهبود فرایند تولید وارتقا کیفیت با استفاده از تجربیات دانش آموختگان دانشگاههای کشور است یکی از مهمترین نیازهای کشور ارتباط دانشگاه و صنعت بطور واقعی و بدور از شعارزدگی  است که باعث ایجاد انگیزه برای نخبگان و نیز ارتقا تولید و صنعت برمبنای اصول علمی میباشد. ایجاد و تولید الگوهای این تعامل  گام اول در این همکاری  میباشد. راهکارهایی مانند  ارائه نیازهای صنعت در قالب پایان نامه ها و نیز برگزاری جشنواره ها و رقابتها با محوریت تعامل دانش و فن میتواند گزینه های قابل توجهی باشد.

 

 

چشم انداز صنایع غذایی ایران در چند سال آینده؟

از دید اینجانب صنایع غذایی به سمت کیفیت محوری و تولید هدفمند پیش میروند

 

توجه جنابعالی به تحقیق و توسعه در پیشبرد اهداف شرکت تا چه حد بوده و آیا تاکنون در این خصوص با دانشگاهها همکاری داشته اید ؟

در بخش تحقیق و توسعه  شرکت بهفام تعامل سازده و تنگاتنگی بخصوص با مراکز علمی و دانشگاهی آذربایجان شرقی دارد

 

الگوی شما در زمینه تولید کیست و چرا؟

صبر و سختکوشی پدر آموزنده ترین الگوی من است و در مدرسه بزرگ تولید کشور از اساتید و معلمان پیشکسوت  بسیار آموخته ام.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *