اهم اخبار

برآورد خسارت ۱۷ میلیارد تومانی زلزله به شیلات کرمانشاه

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیرکل شیلات استان کرمانشاه از برآورد خسارت ۱۷ میلیارد و ۸۲۰ میلیون تومانی به بخش شیلات استان در پی زلزله اخیر خبر داد.

به گزارش اگروفودنیوز، فرزاد افضلی در نشست خبری با اصحاب رسانه که ظهر امروز در دفتر مدیرکل شیلات استان برگزار شد، اظهار داشت: امروزه رسانه‌ها بهتر از هر زمان دیگری می‌توانند زبان‌گویای مردم مظلوم زلزله‌زده به مسؤولان باشند.

مدیرکل شیلات استان کرمانشاه ادامه داد: زلزله‌ ۷٫۳ ریشتری ۲۱ آبان‌ماه استان کرمانشاه خسارت‌های جدی را به استخرهای پرورش ماهی در شهرستان‌های قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و دالاهو وارد کرده که در مجموع تلف شدن ۳٫۵ میلیون قطعه ماهی گزارش شده است.

وی از برآورد خسارت ۱۷ میلیارد و ۸۲۰ میلیون تومانی به بخش شیلات استان در پی زلزله اخیر خبر داد و گفت: گزارشات شیلات استان به علت ریزش کوه‌ها در روز کامل نیست.

افضلی با بیان اینکه استخرهای پرورش ماهی شهرستان‌های زلزله‌زده دیگر استحکام ندارد، ادامه داد: ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان خسارت ماهی‌های تلف شده است.

این مسؤول در خصوص ماهی‌های تلف شده، گفت: ۲۵۰ تن ماهی توسط همکاران دامپزشکی دفن بهداشتی شده و ۶۵۰ تن ماهی دیگر نیز با شکسته و باز شدن استخرها و راهیابی به رودخانه‌ها تلف شده‌اند.

وی به خسارت‌های وارده به ۱۶۷ واحد شیلات استان کرمانشاه در پی زلزله غرب کشور اشاره و بیان کرد: با تأمین اعتبارات و ساخت این واحدها با تکنیک‌های روز، مشکلات و خسارت‌ها قابل حل است.

افضلی با تاکید بر مصرف آبزیان طی ۲ روز در هفته، یادآور شد: مردم، کشاورزان، دامداران، آبزی‌پروران باید مسئله بیمه را جدی بگیرند، چون حوادث غیرمترقبه هیچگاه خبر نمی‌کند.

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *