اهم اخبار

برای اولین‌بار در صنعت روغن کشور؛روغن غنی شده اویلا، سیب سلامت گرفت

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

برای اولین‌بار در صنعت روغن و همزمان با روز جهانی غذا، نشان ایمنی و سلامت برای تولید «روغن آفتابگردان غنی شده با ویتامین دی» به «اویلا» اعطا شد.

به گزارش صنعت غذا و کشاورزی  بنابر اعلام اویلا، در مراسم روز جهانی غذا که با شعار تغییر و اصلاح الگوی تغدیه برای حفظ و ارتقا سلامت برگزار شد، شرکت صنعت غذایی کوروش در میان پنج شرکت منتخب قرار گرفت و برای تولید محصول “روغن آفتابگردان غنی شده با ویتامین دی اویلا” نشان ایمنی و سلامت دریافت کرد.

در این مراسم که با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رییس سازمان غذا و دارو و تنی چند از دیگر مسئولان و جمع کثیری از تولیدکنندگان و فعالان صنعت غذا و سلامت برگزار شد و نشان ایمنی و سلامت به برند اویلا تعلق گرفت.

حسن قاضی‌زاده، هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در این مراسم با تاکید بر اینکه وزارت بهداشت و ارگان‌های دولتی باید همکاری با شرکت‌هایی که در زمینه تولید محصولات سلامت محور فعالیت دارند را در اولویت کاری خود قرار دهند، اظهارداشت: با توجه به ظرفیت موجود کشور باید حداکثر حمایت خود را از تولیدات داخلی در راستای سلامت جامعه به کار بندیم.

همچنین غلامرضا اصغری، معاون وزیر بهداشت و ‌رییس سازمان غذا و دارو، سرمایه‌گذاران ‌حوزه صنایع غذایی را افتخار کشور دانست و گفت: در بسیاری از کشورها محصولات غذایی ایرانی عرضه و مصرف می‌شود و ارز برای کشور وارد می‌کنند که این مهم حاصل تلاش مدیران، مسئولان و سرمایه‌گذارانی است که در این حوزه تلاش می‌کنند تا مردم را از محصولات غذایی کیفی برخوردار کنند.

همچنین وحید مفید، مدیرکل فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو در ادامه مراسم روز جهانی غذا که در سالن همایش‌های رازی برگزار شد، از تمام شرکت‌هایی که در راه ارتقای سلامت و رفع مشکلات سو تغذیه جامعه گام برمی‌دارند، تشکر کرد.

وی با اشاره به اینکه حدود ۳۰‌ درصد مردم ایران کم‌خونی دارند و بیش از ۷۰‌ درصد جمعیت کشور با مشکل کمبود ویتامین D روبه‌رو هستند، متذکر شد: بیش از ۵۰‌ درصد بانوان ایرانی نیز از فقر آهن رنج می‌برند به همین دلیل باید به غنی‌سازی مواد غذایی با ریزمغذی‌ها بیشتر توجه کرد و در همین راستا از سوی شورای عالی سلامت و امنیت غذایی برنامه‌هایی مصوب و ابلاغ شده است.

نشان ایمنی و سلامت، نشانی است که سالانه از سوی سازمان غذا و دارو به فرآورده غذایی اعطا می‌شود که از لحاظ تامین غذای ایمن و سالم در تمام مراحل زنجیره غذایی از مواد اولیه سالم و در شرایط خوب بهداشتی تولید شده و در ضمن دارای خصوصیاتی است که به ارتقا ایمنی و سلامت مصرف‌کننده کمک می‌کند.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *