اهم اخبار

برداشت گل نرگس از نرگس زارهای بهبهان آغاز شد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print
مدیر جهاد کشاورزی بهبهان خبر داد:

برداشت گل نرگس از نرگس زارهای بهبهان آغاز شد

برداشت گل مریم در هشت بندی هرمزگان‎
بهبهان ـ مدیر جهاد کشاورزی بهبهان گفت: برداشت گل نرگس از نرگس زارهای بهبهان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، سید محمد ابراهیم حسینی با اعلام این خبر اظهار کرد: عملیات برداشت گل نرگس از نیمه دوم آذرماه از سطح ۱۲۷ هکتار از نرگس زارهای این شهرستان شروع شده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۱۶ میلیون شاخه گل نرگس از سطح یکصد و ده هکتار از مزارع این شهرستان برداشت شد افزود: پیش بینی می شود امسال بیش از ۲۱ میلیون شاخه گل نرگس برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی بهبهان در ادامه با اعلام اینکه توزیع پیاز گل نرگس از آبان ماه آغاز شده است گفت: برداشت گل نرگس تا نیمه اول بهمن ماه ادامه دارد.

حسینی بیان کرد: عمده محصول برداشت شده به تهران و کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می شود.

کشت گیاه کینوا برای اولین بار در بهبهان

وی اضافه کرد: گیاه جدید کینوا که جزء غلات است، بسیار خوش هضم و منبع غنی از پروتئین، آهن، فسفر، انواع ویتامینها و امگا ۳ است  از طرف سازمان خواروبار جهانی به عنوان یک استراتژی برای امنیت غذایی دنیا معرفی شده و برای اولین بار به صورت آزمایشی در این شهرستان کشت شده است.

حسینی افزود: حدود یک کیلوگرم از این بذر در سطح دو هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع شهرستان بهبهان کشت شده است.

مدیر جهاد کشاورزی بهبهان با بیان اینکه متوسط عملکرد پنج تن در هکتار راه حلی برای مشکل کمبود غله در کشور است، گفت: این گیاه مهرماه سال جاری کشت شد و فصل برداشت آن فروردین ماه تا اردیبهشت ماه سال آینده است.

وی در پایان تصریح کرد: این گیاه به دلیل مقاوم بودن در برابر شوری و گرما قابلیت کشت در بسیاری از زمین هایی که در حال حاضر کشتی در آنها صورت نمی گیرد را دارا است و علاوه بر مصرف غذایی مصرف دارویی نیز دارد.

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *