اهم اخبار

بزرگترین مجتمع صنعتی گاوداری کشور در پارس‌آباد احداث می‌شود

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

عملیات اجرایی بزرگترین مجتمع صنعتی گاوداری مولد کشور با ظرفیت بالغ بر پنج هزار رأس با حضور وزیر کشاورزی در شهرستان پارس آباد استان اردبیل آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در مراسم کلنگ زنی این مجتمع صنعتی که بعد از ظهر سه شنبه برگزار شد، رئیس جهاد کشاورزی استان اردبیل طی سخنانی تأکید کرد: با اجرای این پروژه ۲۰ درصد به ظرفیت تولید شیر گاوداری‌های صنعتی استان اردبیل اضافه خواهد شد.

عدیل سروی احداث این مجتمع را از سوی سرمایه گذاران بخش خصوصی برشمرد و ادامه داد: این پروژه از اعتبارات دولتی استفاده نکرده و با صرف هزینه هزار و ۳۲۰ میلیارد ریالی در کمتر از یک سال پروژه را اجرا خواهد کرد.

وی راه اندازی این طرح را با اشتغالزایی مستقیم برای ۲۴۰ نفر و اشتغالزایی غیر مستقیم برای هزار و ۸۰۰ تحولی در بحث دامداری و کشاورزی استان دانست و متذکر شد: این استان یکی از قطب های مهم دامپروری و کشاورزی کشور محسوب بوده و سالانه بیش از چهار میلیون تن انواع محصولات و فرآورده های مختلف در آن تولید می شود.

رئیس جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه با اتمام پروژه های آب و خاک در دست اقدام ۱.۴ میلیون تن به میزان تولید محصولات کشاورزی استان افزوده خواهد شد، ادامه داد: باید توجه داشت که این استان ۱.۹ درصد از مساحت کل کشور را به خود اختصاص داده که نشان می دهد میزان تولید آن چشمگیر است.

وی در عین حال با تاکید بر لزوم استفاده از تکنولوژی‌های روز و بهره‌گیری از توصیه‌های فنی برای افزایش تولیدات حوزه های مختلف کشاورزی عنوان کرد: این امر همچنین در کاهش ریسک‌پذیری سرمایه گذاری بحث مهمی است.

سروری همچنین با اشاره به سفر وزیر جهاد کشاورزی به این استان یادآور شد: وی علاوه بر کلنگ زنی مجتمع گاوداری پارس آباد، از پروژه‌های آب‌وخاک در پایاب سد خداآفرین و مزارع غلات و دانه‌های روغنی و مجتمع شهرک‌های گلخانه‌ای استان نیز بازدید خواهد کرد.

فاطمه کاشانی

نویسنده

فاطمه کاشانی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *