اهم اخبار

بزرگترین مجتمع کشت و صنعت و دامپروری شمالغرب کشور با ۴۶۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری در شهرستان سلماس در شمال آذربایجان غربی راه اندازی شد.

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

همزمان با دهه مبارک فجر بزرگترین مجتمع کشت و صنعت و دامپروری شمالغرب کشور با ۴۶۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری در شهرستان سلماس در شمال آذربایجان غربی راه اندازی شد.

به گزارش اگروفودنیوز، پروژه کشت و صنعت و دامپروری پگاه سلماس یکی از طرح های بزرگ شمالغرب کشور می باشد که روز چهارشنبه ۲۰/۱۱/۹۵ با حضور وزیر جهاد کشاورزی،مدیر عامل هلدینگ صنایع غذایی،دارویی و کشاورزی صندوق بازنشستگی کشوری،استاندار آذربایجان غربی ،امام جمعه شهرستان سلماس ،نماینده مردم شریف سلماس در مجلس شورای اسلامی ، فرماندار و جمعی از مسئولین شهرستان سلماس و استان آذربایجان غربی افتتاح شد.
این پروژه که بر تولید شیر صنعتی و اصلاح نژاد دام های منطقه و نیز اشتغال زایی نقش بسزایی داشته و از آن جایی که این طرح همجوار با کارخانه پگاه تبریز و پگاه ارومیه است می تواند نقش عظیمی از مورد نیاز شیر خام صنعتی کارخانه های مزبور را تامین نماید.
کارهای اجرایی آن با مساعدت سهامداران از سال ۹۳ شروع و با پیشرفت عملیاتی ۹۸ درصدی در مهر ماه ۹۵ اولین محموله دام وارد مجتمع شده است
ظرفیت این شرکت ۲ هزار راس گاو شیری مولد بوده و ۴۶۰ میلیارد ریال اعتبار به آن اختصاص یافته است
مساحت پروژه ۲۱ هکتار بوده و مساحت زمین زراعی پیش بینی شده ۴۰۰ هکتار که مقدار ۱۸۰ هکتار در حال تحویل و مابقی در حال پیگیری است همچنین از سد زولا مقدار یک میلیون متر مکعب حق آبه اختصاص یافته که عملیات انتقال آن با خطوط لوله ۱۱ کیلومتر اجرا و نیز دارای یک حلقه چاه و انشعاب آب روستایی است.
گفتنی است ۱۵۵ نفر به صورت مستقیم و بیش از هزار نفر به شکل غیر مستقیم در این پروژه مشغول به کار می باشند، پیش بینی می شود ۷۰ تا ۸۰ تن در روز و ۲۵۰۰ تا ۲۹۰۰ تن در سال میزان تولید شیر در این شرکت باشد.

 

 

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *