اهم اخبار

به بار نشستن زودهنگام خوشه های برنج در آستارا

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیر جهاد کشاورزی آستارا گفت: خوشه های برنج برخی شالیزارها به علت شرایط مساعد جوی و افزایش دما در اوایل فصل تابستان، نسبت به سال گذشته کمی زودتر به بار نشسته است.

 

 

ایرج شیارکار روز چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: نخستین خوشه‌های برنج در سطح نیم هکتار از مزارع قدیر فضایی کشاورز اهل روستای ویرمونی بخش مرکزی آستارا مشاهده شد.
وی افزود: برنج کشت شده در اراضی یاده شده از نوع هاشمی است و برداشت برنج در آستارا از هفته نخست مرداد ماه آغاز و تا اواسط شهریور ماه ادامه خواهد شد.
وی متوسط برداشت شلتوک برنج در هر هکتار از شالیزارهای آستارا را چهار و نیم تن عنوان و اضافه کرد: سطح زیرکشت برنج در آستارا کمترین میزان در استان گیلان است و سالیانه بالغ بر پنج هزار تن برنج سفید مازاد بر مصرف این شهرستان به مناطق دیگر ارسال می‌شود.
شیارکار اضافه کرد: برای نظارت بر مراحل کاشت تا برداشت برنج، پنج مهندس شرکت‌های خدمات مشاوره کشاورزی با مدیریت جهاد کشاورزی آستارا همکاری می‌کنند.
سطح اراضی کشاورزی آستارا هفت هزار و ۵۰۰ هکتار است و سه هزار و ۲۰۰ هکتار آن به کشت انواع برنج محلی و پر محصول اختصاص می‌یابد و سالیانه بیش از ۱۵ هزار تن شلتوک و ۱۰ هزار تن برنج خالص به دست می‌آید.
شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *