بیش از ۴۰ هزار  هکتار آبیاری تحت فشار با استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری رکورد تولید گندم را زد

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت:تا به امروز ۱۴۵ هزار هکتار آبیاری نوین در سال جاری اجرا شده است که امیدواریم تا پایان سال مالی جاری تعهدات خودمان را در سال ۹۶ به بهره‌برداران تحویل دهیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، معاون وزیر جهاد کشاورزی در افتتاحیه نمایشگاه بین المللی ماشین آلات کشاورزی و سیستم های نوین آبیاری با بیان اینکه‌ توان و ظرفیت خوبی برای تولید ماشین‌آلات کشاورزی و آبیاری در کشور ایجاد شده است به طوریکه امروز ۹۵ درصد پروژه‌های ما در بخش روش‌های نوین آبیاری توسط تولیدات داخلی کشورمان تامین می‌شود گفت:سالانه بالغ بر ۵۰۰ هزار هکتار توان تولیدی داریم.

علی مراداکبری با اشاره به اینکه در برنامه سال ۹۶ توسط ستاد اقتصاد مقاومتی اجرای ۲۵۶ هکتار روش‌های نوین آبیاری به ما تکلیف شده است افزود:ما توانستیم تا به امروز ۲۹۰ هزار هکتار را اجرا کنیم و در حال اجرا داشته باشیم.

به گفته وی تا به امروز ۱۴۵ هزار هکتار آبیاری نوین در سال جاری اجرا شده است که امیدواریم تا پایان سال مالی جاری تعهدات خودمان را در سال ۹۶ به بهره‌برداران تحویل دهیم.

اکبری با بیان اینکه در بخش تولید گندم در سال جاری ۴۰ هزار هکتار آبیاری تحت فشار با استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری داشته‌ایم و رکورد تولید گندم ما به صورت میکرو به بیش از ۱۳٫۵ میلیون تولید در هکتار رسید تصریح کرد:در ۶ سال گذشته سالانه حدود ۶ درصد بهره‌وری میزان‌ آب اضافه شده است چرا که بهینه سازی مصرف آب تنها به مدیریت مصرف آب بستگی ندارد و عوامل دیگری مانند ماشین‌آلات کشاورزی، سم و بذر و کود مناسب و بهره‌وری منابع انسانی بستگی دارد.

وی با بیان اینکه توان تولید تجهیزات آبیاری ما در کشور بالاست افزود:وزیر جهاد کشاورزی کشورمان با وزیر کشاورزی عراق جلسه ای داشت و اعلام آمادگی کرد که خدمات فنی مهندسی به این کشور صادر شود تا ما بتوانیم به عراق بعد از داعش که زیرساخت‌های خود را از دست داده کمک شایانی بکنیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج دومین نمایشگاه بین المللی ماشین آلات کشاورزی امروز شنبه ۵ اسفند با حضور  علی مراد اکبری معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی و کامبیز عباسی معاون مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران افتتاح شد.

پس از افتتاح نمایشگاه، معاون مکانیزاسیون وزارت جهاد از غرفه نمایشگاه بازدید به عمل آورد و با تولیدکنندگان به گفتگو پرداخت.